بیمار کرونایی در البرز جان باخت/ تست مثبت کرونا ویروس در ۲ بیمار فوت شده ساوه‌ای



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
عضو شورای شهر تهران خواستار کنترل مبادی ورودی به تهران شد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد با تشکر از شهرداری تهران به خاطر همکاری با وزارت بهداشت جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تذکر من به شهردار تهران در خصوص خودداری از ایجاد محدودیت در ورود و خروج به تهران است.

 

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه من خواستار قرنطینه نیستم اظهار کرد: شهرداری می‌تواند هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت داشته با پلیس و وزارت راه هم انجام دهد تا مبادی ورودی به تهران و فرودگاه کنترل شوند.

 

وی افزود: باید سریعاً جلساتی برگزار شود تا مواردی که می‌توانند آلودگی را کنترل کنند مورد توجه قرار گیرند.

 

خداکرمی با بیان اینکه اماکن عمومی و زیارتگاه‌ها می‌توانند با محدودیت ورود و خروج ، همه گیری ویروس را کاهش دهند، گفت: اگر این ویروس فراگیر شود اقدامات مقابله با آن هم سخت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۶ هزار نفر در آمریکا به خاطر آنفولانزا جان باختند، گفت: ما نباید از کرونا بمیریم، چون اگر احتیاط کنیم می‌توانیم جلوی بیماری را بگیریم.

 

بیمار کرونایی در البرز جان باخت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که اولین مورد فوتی براثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد.

 

دکتر سید حسن اینانلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بیمار طی چند روز  اخیر تحت مراقبت های پزشکی ویژه قرار داشت که جان خود را از دست داد.

 

وی بدون اشاره به هویت این فرد فوت شده از مردم خواست بیش از پیش برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

 

طبق گزارش های رسمی سه نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری  شدند که یکی ازآنان جان باخت.

 

سن این بیماران  به ترتیب یک نفر ۴۹ ساله و ۲ نفر ۵۹ ساله اعلام شده است. 

 

برای پیشگیری از بیماری کرونا قرار گاه زیستی کرونا در استان البرز تشکیل شده است همچنین مدارس و دانشگاه های استان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام  شده است.

 

تاکید مسوولان بهداشتی استان البرز بر عدم حضور مردم در سطح شهر و اماکن عمومی است.

 

تست مثبت کرونا ویروس در ۲ بیمار فوت شده ساوه‌ای

فارس نوشت: رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از مثبت بودن آزمایش ۲ خانم فوت شده ساوه‌ای در رابطه با ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

عباس نیک‌روش  ضمن تایید فوت دو بیمار  مبتلا در کرونا در شهرستان ساوه، اظهار کرد: این ۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان مدرس و شهید چمران ساوه بستری بودند که متاسفانه فوت‌ کردند.

 

وی افزود: پس از انجام آزمایشات، مثبت بودن ابتلای این ۲ نفر به ویروس کرونا تایید شد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: بیماران فوت شده ۲ خانم ۸۲ و ۸۷ ساله بودند که هر دو بیماری قلبی و ریوی داشته و یکی از فوت‌شدگان طی روزهای اخیر به شهر قم تردد داشته است.

 

نیک‌روش عنوان کرد: مردم آشفته نباشند و با رعایت اصول خودمراقبتی و عدم خروج از منازل در کنترل این بیماری همراهی لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به افراد در معرض خطر گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و باید مراقبت جدی را مدنظر قرار دهند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از توزیع ماسک‌ها در سطح داروخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: در برخی مواقع تقاضای مردم برای خرید ماسک و ژل ضدعفونی کننده بیشتر می‌شود در حالی که تصور نادرستی بوده که ماسک می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند اما شست‌وشوی دست‌ها اولویت دارد.

 

نیک‌روش بر استفاده صحیح از ماسک‌ها، شست‌وشوی مجاری دهان و آب با آب‌نمک، پرهیز از تجمعات و حضور در مکان‌های پر ازدحام به منظور کنترل گسترش ویروس کرونا تاکید کرد.

 

امکان تشخیص قطعی «کرونا کووید ۱۹» در اصفهان فراهم شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:تاکنون موارد مشکوک به «کرونا کووید۱۹» به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال می شد و در چند روز آینده این امکان در شهر اصفهان فراهم می شود.

 

آرش نجیمی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: تمام بیمارستان های استان اصفهان در حالت آماده باش است و چنانچه دیر یا زود استان اصفهان درگیر بیماری کرونا شود موارد اورژانسی به بیمارستان های ویژه منتقل خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده امکان آزمایش پی سی آر برای تشخیص «کرونا کووید ۱۹» در شهر اصفهان فراهم می شود، افزود: تاکنون موارد مشکوک به «کرونا کووید ۱۹» به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال می شد که تنها دو مورد قطعی اعلام شد.

 

وی بیان داشت: تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس و ادارات با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان گرفته می شود؛ فعالیت های آموزشی دانشگاه های استان اصفهان تا آخر هفته تعطیل است اما مدارس نواحی شش گانه شهر اصفهان در این دو روز دایر بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی سازمانها و ادارات در استانداری گرفته نشده است، تصریح می کند: با تشکیل ستاد مدیریت بحران «کرونا کووید ۱۹»، کارگروه هایی تشکیل شده است و نمایندگان سازمانهای آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر، استانداری، ارشاد و فرهنگی اسلامی و صداو سیما در این جلسات شرکت دارندتا با همکاری بین بخشی با محوریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد وحدت بین سازمانی، آگاهی رسانی به شهروندان به بهترین شکل انجام شود.

 

وی می افزاید: برگزاری کمیته های پشتیبانی، درمان، پیشگیری و آموزش از اقداماتی است که برای مدیریت «کرونا کووید ۱۹» در استان اصفهان در حال انجام است.

 

نجیمی با اعلام اینکه با تامین مواد ضروری کارخانه های تولید ماسک در آینده نزدیک، کمبود ماسک در استان اصفهان رفع خواهد شد، عنوان می کند: البته باید این نکته را در نظر داشت استفاده از ماسک در پیشگیری از «کرونا کووید ۱۹»، برای فرد بیمار و کادر پزشکی کاربرد دارد و مورد نیاز افراد عادی نیست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------