تعداد مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار نفر رسید/ابتلای پنجمین نفر کرونا در کرواسی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
وزارت بهداشت چین از افزایش تعداد تلفات ویروس کرونا در چین به ۸۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسکای نیوز، وزارت بهداشت چین که روزانه آمار جدیدی را درباره تعداد تلفات ویروس کرونا منتشر می‌کند، از افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس به ۸۰ هزار نفر خبر داد.

 

وزارتخانه مزبور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق آمار، تعداد مبتلایان به کرونا تا پایان روز جمعه به ۸۰ هزار نفر و تعداد فوتی‌ها به ۲۸۳۵ نفر رسیده است.

 

در ادامه بیانیه آمده است: در روز جمعه، ۴۲۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۴۷ نفر فوت شدند.

 

به جزء چین، در ۵۷ کشور دیگر جهان این ویروس شناسایی شده است و اکنون شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت. پس از چین، کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد.

 

ابتلای پنجمین نفر به ویروس کرونا در کرواسی

ستاد ملی مبارزه و حفاظت از ویروس کرونا کرواسی اعلام کرد: دو مورد دیگر از ویروس کرونا در کرواسی مشاهده شده و بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۵ نفر رسیده است.

 

"ویلی بروش" وزیر بهداری کرواسی تائید کرد که تاکنون درکرواسی ۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

کرونسلاو تساپاک رئیس اداره بهداشت عمومی و عضو ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در این کشور نیز در برنامه تلویزیونی N1 به تشریح جزئیات تدابیر کرواسی درمقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: " در کرواسی برخلاف ایتالیا مورد اول ابتلا به ویروس کرونا کشف شد و بدین ترتیب با آن مقابله شد در حالیکه در ایتالیا هنوز نمی دانند شیوع آن از کجا در ایتالیا آغاز شده است و لذا سرعت شیوع بسیار سریع است. ما بلافاصله در کرواسی ۳۱ مرکز را با ۱۳۲ تخت برای قرنطینه در نظر گرفتیم. تمامی روسای بیمارستانها در کرواسی در وزارت بهداری جلسه داشتند."

 

وی در ادامه افزود: این نکته بسیار خوب است که پلینکویچ نخست وزیر کرواسی  در این خصوص مرتب با شهروندان در تماس است و به آنها اطلاعات می دهد.

 

همچنین در راستای تدابیر مقابله با ویروس کرونا، در ۵ قرارگاه مرزی کشیک شبانه روزی کنترل بهداشتی برقرارشده است. در دو قرارگاه مرزی بین ایتالیا و کرواسی، نیروهای کنترل بهداشتی مستقر شدند.

 

مسافرین از این مناطق نمی توانند بلافاصله وارد کرواسی شوند و تا آمدن بازرسان اپیدمیولوژیست باید صبرکنند. آنها پس از تست می توانند وارد کرواسی شوند.

 

گزارش دومین مورد ابتلا به کرونا «با منشاء ناشناخته» در آمریکا

مقام‌های پزشکی آمریکا دومین مورد ابتلا به کرونا «با منشاء ناشناخته» در این کشور را گزارش کردند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های پزشکی آمریکا دومین مورد ابتلا به کرونا «با منشاء ناشناخته» در این کشور را گزارش کردند.

 

این دو مورد در ایالت کالیفرنیا گزارش شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------