مردم فقط برای تهیه مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
فرمانده مقابله با ویروس کرونا در گیلان از ضدعفونی کردن خیابان‌های این استان توسط سپاه، ارتش و شهرداری‌ها خبر داد. 

به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش فرمانده مقابله با کرونا در استان گیلان گفت: ویروس کرونان به دلیل چرخشی که پیدا کرده، در حال فعالیت است. آنچه که باعث خوشحالی است، امروز از روزهای گذشته تیم منسجم‌تر است و دارای امکانات و زیرساخت‌های بیشتر برای خدمت رسانی هستیم.

 

وی ادامه داد: این ویروس مرموز و با امکان شیوع بالایی است و نمی شود انتظار داشت به این سرعت کاهش مبتلا داشته باشیم به ویژه زمانی که مردم توجه زیادی به هشدارها نکنند. یکی از راههای قطع ویروس، حضور مردم در منازل و عدم حضور در اماکن عمومی است که علیرغم اینکه ترددها کاهش پیدا کرده است، اما همچنان شاهد حضور مردم در سفرهای درون شهری هستیم. 

 

فرمانده مقابله با کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: بارها تقاضا کردیم هموطنان خوبمان در این ایام از سفر به گیلان خودداری کنند، اما متاسفانه این روند تا سیر نزولی پیدا کند، طول کشید اینجا یکی از مراکز آلوده کشور است از مردم گیلان خواهش می‌کنیم علیرغم همه تمهیدات انجام شده بدانند که تنها راه پیشگیری رعایت بهداشت و عدم خروج مردم از منزل است و فقط برای تهیه مایحتاج و آن هم یکی از اعضای خانواده با رعایت نکات ایمنی از منزل خارج شود و پس از بازگشت نیز تمام موارد را رعایت کند تا از ورود ویروس به منازل پیشگیری شود.

 

شادنوش خاطرنشان کرد: به لطف حمایت‌های همه مردم به سرعت بیمارستانهایی که نیاز بوده، تخلیه شده است و سایر ارائه خدمات در آنها انجام نمی شود و بیمارستانهایی مختص آنفولانزا قرار داده شده است آزمایشگاه تشخیصی این ویروس نیز آماده شده است و کیت ها به تهران دیگر ارسال نمی شود. سیستم ارجاع از روز گذشته شکل گرفته است و مراکز بهداشتی و همچنین مراکزی که نیاز بود به عنوان گام اول قرار دادیم تا بیمارانی که نیاز دارند به این مرکز مراجعه کرده و بعد از آن با معرفی نامه به بیمارستان مراجعه کنند. امکانات و تجهیزات به مرور وارد می شود کمبود ماسک ما را نگران کرده بود که مردم در این نواقص همراهی بسیار داشتند اما به دلیل تقاضای چند ده برابری با کمبود مواجه شدیم اما می توانیم آن را برطرف کنیم.

 

وی ادامه داد: ما در حال فرهنگ سازی هستیم. از سه روز پیش با تقسیم بندی که انجام شد مسئله ضدعفونی کردن معابر توسط ارتش و سپاه و شهرداری در حال انجام است قطع شدن چرخش این ویروس تنها با عدم حضور در خیابان است. 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------