کمبود دارو و صف‌های طولانی چند صد نفره در رشت/ حضور مسافران نوروزی دغدغه جدی مردم گیلان/ ضرورت جدی احداث بیمارستان صحرایی در استان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
شیوع ویروس کرونا مشکلات عدید‌ای را برای اهالی گیلان ایجادکرده تا جایی که این استان به یکی از کانون‌های اصلی بیماری در کشور تبدیل شده است. در این میان یکی از دغدغه های جدی مردم گیلان حضور مسافران و گسترش بیماری در استان است که بر نگرانی های مردم استان افزوده است. 

 به گزارش ایلنا، چند روزی است که برخی از داروها که مربوط به درمان بیماران کرونا می‌شود توسط داروخانه های هلال احمر در سطح شهر رشت در حال توزیع است، که با توجه به کمبود دارو صف‌های طولانی چند صد نفره در مقابل داروخانه ها شکل گرفته است.

 

 مردم از طلوع صبح در این صف ها می ایستند تا شاید در طول روز به آنها دارو برسد و یا اینکه روز بعد بر اساس دفترچه ای که نوبت می گذارند دارو دریافت کنند.

 

بر اساس شنیده‌ها از اول هفته جاری برای حدود هزار نفر این دارو توسط پزشکان با مهر بیمارستان تجویز شده که تاکنون موفق به دریافت دارو نشده اند. دارویی که ظاهراً ۳۰ هزار تومان قیمت دارد و در بازار سیاه بین ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

 

با توجه به اینکه گیلان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا است قطعاً باید مسئولان وزارت بهداشت نگاهی ویژه‌ای از بعد تجهیزاتی و دارویی به این استان داشته باشند.

 

اگر وضع به همین منوال پیش برود قطعاً استرس ها و فشارهای روانی روی مردم گیلان اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی یکی دیگر از  ضرورت‌های استان است که باید با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی این مشکل به سرعت مرتفع شود.

 

از عصر امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که یکی از کارکنان داروخانه های هلال احمر در حال دریافت وجه در یکی از کوچه‌های پشتی داروخانه از یک مراجعه کننده است که البته صحت و سقم این ادعا که این تکنسین داروخانه هلال احمر در رشت در حال دریافت وجه و فروش دارو در بازار سیاه است تایید نشده و فقط این فیلم دست به دست در فضای مجازی با این مضمون که توسط یکی از اهالی آپارتمان های همجوار فیلم برداری شده در حال انتشار است.

 

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی وضعیت این شهرستان را در مواجهه با ویروس کرونا قرمز اعلام کرده و به شهروندان این شهر هشدار داده اگر به توصیه های بهداشتی توجه نکنند و در منازل خود نمانند، قطعا کنترل این بیماری از دست مجموعه بهداشت و درمان در این شهرستان خارج خواهد شد.

 

یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم گیلان حضور مسافران در ایام نوروز به این استان است که موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده و در این راستا باید دولت تدبیری بیاندیشد تا از حضور مسافران برای عید نوروز در استان گیلان حتی به ویلاهای شخصی خود گرفته شود چرا که وقتی مسافران به این استان وارد می شوند همزمان عرضه ارزاق عمومی با مشکل مواجه شده و همچنین ازدحام جمعیت در بیمارستانها و مراکز درمانی و کمبود دارو نیز به مشکلات مردم گیلان افزوده خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------