وزیر بهداشت: محدودیت‌های تردد در شهر‌های مبداء و کانون کرونا انجام می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت طرح ملی مبارزه با کرونا گفت: در گیلان و قم در چند روز گذشته موج ورود نسبت به خروج منفی شده و در این استان‌ها امواج طوفانی بیماری را قطعا نخواهیم داشت. 

به گزارش میزان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره آخرین وضعیت طرح ملی مبارزه با کرونا گفت: هدفمان از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با استفاده از بستر پرونده الکترونیک سلامت و ارتباط تنگاتنگ با مردم در رابطه با بیماری یابی است. اگر بتوانیم بیماران را در اولین روز‌های ابتلا تشخیص داده و از چرخش ان‌ها در جامعه پیشگیری کنیم و افرادی که با ان‌ها تماس داشته اند را شناسایی و ایزوله کنیم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهیم زنجیره ابتلا را قطع کرده ایم.

 

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: هدفمان از این طرح این است که سرعت تشخیص افراد گرفتار و علامت دار را بالا ببریم و افراد مبتلا را در اولین مراحل تشخیص ایزوله کنیم و از آلودگی بقیه افراد جلوگیری کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: تعداد آزمایشگاه‌های ما در ابتدا ۳ مورد بود که در این هفته به ۵۰ عدد رسیده است و هفته دیگر به ۷۰ آزمایشگاه خواهند رسید.

 

نمکی بیان کرد: اتفاق دیگری که با این طرح خواهد افتاد این است که برخلاف هجمه‌ای که در روز‌های ابتلایی افتاد و باعث شد که افراد آلوده و مشکوک را در بیمارستان‌ها در کنار هم قرار دهیم در بسیج ملی مبارزه با کرونا کاملا ورود و خروج افراد مشکوک از آلوده جدا می‌شود و با توجه به مسیر خاصی که تعیین کرده ایم این افراد با هم هیچ امتزاجی نخواهند داشت و بیمارستان‌ها با این طرح از شدن بار تراکمشان کم می‌شود.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: با شناسایی افراد آلوده قبل از ورود به بیمارستان موج گرفتاری‌های آینده را کاهش می‌دهیم. این طرح با مدیریت استانداری‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها اجرا می‌شود.

 

نمکی گفت: این طرح در چهار استان شروع شد و نتایج بسیار مطلوبی از این طرح گرفتیم و در گیلان و قم در چند روز گذشته موج ورود نسبت به خروج منفی شده و در این استان‌ها امواج طوفانی بیماری را قطعا نخواهیم داشت.

 

نمکی اضافه کرد: در دو روز گذشته حدود ۳ و نیم میلیون نفر را ارزیابی کردیم که از این تعداد هزار ۲۰۰ نفر مبتلا را شناسایی کردیم که باید تحت مراقب قرار بگیرد، در بین این افراد فقط ۲۷۰ نفر باید بستری می شدند و حدود ۲ هزار ۷۰۰ نفر از افراد مرتبط با آن‌ها نیز شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند. توانستیم به این وسیله افراد پر خطر را شناسایی کرده و از چرخش آنها در بین بقیه افراد جلوگیری کردیم. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------