شمار جانباختگان مسمومیت الکلی در پارس آباد به ۳ نفر رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مسمومیت الکلی
رئیس بیمارستان امام خمینی پارس آباد از رسیدن شمار جان باختگان مسمومیت الکلی این شهرستان به ۳ نفر و اعزام ۱۱ نفر دیگر به مراکز درمانی شهرستان اردبیل خبر داد.

 به گزارش مهر، جواد سرباز زاده شامگاه جمعه در جلسه پیشگیری از شیوع کرونا در پارس آباد عنوان کرد: ۳ نفر در شهرستان پارس آباد به دلیل مصرف الکل صنعتی (متانول) مسموم شده و جان خود را از دست دادند.

 

وی ادامه داد: ۱۵ نفر به دلیل عارضه‌های ناشی از مصرف الکل به بیمارستان پارس آباد مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ نفر به مراکز درمانی اردبیل اعزام شده و یک نفر  نیز که حال عمومی خوبی داشت ترخیص شد.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی پارس آباد تصریح کرد: مصرف خوراکی الکل باعث مصونیت از ابتلاء به کرونا نمی‌شود؛ همچنین مصرف الکل‌های صنعتی یا متانول بعد از جذب در بدن با تولید متابولیت های سمی خطرناک باعث آسیب شدید کبد و سلول‌های عصبی بدن به ویژه چشم شده و در نهایت می‌تواند به نابینایی و مرگ فرد منجر شود.

 

سرباز زاده از عموم شهروندان خواست تا در خانه بمانند چرا که که تنها راه کنترل و شکست زنجیره کرونا، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی است.

 

تمامی مبادی ورودی شهرستان پارس‌آباد کنترل می‌شود 

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه گفت: در راستای جلوگیری و کنترل شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا تمامی مبادی ورودی شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان کنترل می‌شود.

 

عدالت حاجی پور ادامه داد: از روز پنجشنبه در ورودی شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز کنترل‌ها و قرنطینه موارد مشکوک تشدید یافته است.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس، از تردد خودروهای پلاک خارج از این شهرستان‌ها خودداری می‌شود.

 

حاجی‌پور افزود: همچنین در ورودی‌های دو شهرستان اصلاندوز و پارس‌آباد ایستگاه‌های کنترل سلامت استقرار یافته و ضمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شدت مسافران و خودروهای پلاک خارج به شهرستان را کنترل و اجازه ورود به شهرستان را نمی‌دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------