آمار مسمومیت الکلی از ابتلا به کرونا در فارس فراتر رفت/مسمومیت "الکلی" 30 نفر در کرمانشاه/ 2 نفر جان باختند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مسمومیت الکلی
تعداد افرادی که دچار مسمومیت الکلی شده‌اند در استان فارس از عدد مبتلایان به کووید ۱۹ پیشی گرفت و عدد قربانیان الکل نسبت به مرگ بر اثر کروناویروس چهار برابر شد. 

رئیس اورژانس فارس در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که تا صبح چهارشنبه ۶ فروردین ۵۹۲ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل مسموم شده‌ و از این تعداد ۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

محمدجواد مرادیان گفت: متاسفانه مسمومیت با الکل طی روزهای گذشته تاکنون روندی افزایشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

 

او ضمن ابراز تاسف از بی توجهی برخی شهروندان استان فارس به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، تاکید کرد که مصرف الکل هیچ تاثیری بر ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

 

مرادیان همچنین خاطرنشان کرد که میانگین سنی افراد مسموم شده براثر مصرف الکل ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

او تاکید کرد که مصرف الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی، بسیار خطرناک است و به مسمومیت، معلولیت و حتی مرگ می‌انجامد.

 

رئیس اورژانس فارس همچنین با بیان اینکه مرکز اورژانس ۱۱۵ استان فارس از چهارم اسفند ۹۸ تاکنون به ۱۹ هزار و ۹۹۶ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی داده است، گفت: اورژانس فارس ۷۴۶ ماموریت مرتبط با کرونا انجام داده است.

 

مرادیان افزود: در این مدت تعداد ۲۰۳ بیمار مشکوک به علائم کرونا ویروس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

 

مسمومیت "الکلی" 30 نفر در کرمانشاه/ 2 نفر جان باختند

 

مسمومیت رییس بیمارستان امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از مسمومیت الکلی 30 نفر در استان در روزهای اخیر خبر داد و افزود: متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

 

دکتر جواد امینی سامان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در این بین شایعه شده که مصرف الکل موجب شست و شوی دستگاه گوارش و ضدعفونی کردن آن می‌شود که این حرف بسیار حرف اشتباه و نادرستی است.

 

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دنبال چنین شایعاتی اقدام به مصرف الکل صنعتی و الکل سفید کرده‌اند که همین امر موجب افزایش مسمومیت‌های الکلی در کشور و فوتی‌های ناشی از آن شده است.

 

امینی سامان تصریح کرد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود 30 نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه داشته اند که بیشتر آنها بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

 

امینی سامان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شش نفر به دلیل این نوع مسمومیت بستری هستند و متاسفانه دو نفر هم طی این مدت جان باخته‌اند.

 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مصرف الکل با عوارض بسیاری همراه است، گفت: در بحث مقابله با کرونا الکل سفید جهت ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل کاربرد دارد و به هیچ وجه نباید این نوع الکل را نوشید.

 

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل جهلی که دارند اقدام به این کار می کنند و این درحالی است که اگر مصرف الکل آنها را نکُشد، حتما آنها را دچار عوارض کلیوی و چشمی می کند و برخی افراد بر اثر مصرف الکل در کشور بینایی خود را از دست داده‌اند.

 

امینی سامان از مردم خواست در بحث مقابله با کرونا تنها در خانه بمانند و نکات بهداشتی که مسئولان بهداشتی و پزشکان عنوان می کنند را رعایت کرده و به حرف افراد عامی و غیرمتخصص گوش ندهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------