محققان: تخم مرغ برای قلب شما ضرر ندارد!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تخم مرغ
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن روزانه یک تخم مرغ خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن روزانه یک تخم مرغ خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد.

 

محققان می‌گویند مصرف روزانه یک تخم با افزایش خطر همراه نیست و این نتیجه برگرفته از بررسی‌های مطالعات اخیر طی سال‌های گذشته است.

 

کارشناسان، اسناد رژیم‌های غذایی افراد سالم را که به طور متوسط ​​یک تا پنج تخم مرغ در هفته مصرف می‌کردند را اندازه گیری کردند و درنهایت دریافتند، خوردن متعادل تخم مرغ پیامد منفی برای قلب در پی ندارد.

 

بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و معلولیت در سراسر جهان است؛ در حالیکه تخم مرغ دارای میزان بالایی کلسترول رژیمی است اما منبع خوب پروتئین، بسیاری از ویتامین‌ها و ترکیبات زیست فعال مانند فسفولیپید و کاروتنوئیدها است.

 

یک بررسی از مطالعات صورت گرفته طی سی ساله گذشته نشان داده است که تخم مرغ بیماری قلبی یا سکته قلبی را  افزایش نمی‌دهد و اگر میزان مصرف آن رعایت شود و فرد از یک سبک زندگی سالم پیروی کند، فوایدی برای سلامتی نیز دارد.

 

تخم‌مرغ‌ها به دلیل دارا بودن کلسترول، مدت‌هاست که مورد بحث جدی قرار دارند تا نقش آنها در ایجاد بیماری‌های قلبی مشخص شود، اما دانشمندان درنهایت به این نتیجه رسیدند که میان مصرف متعادل تخم مرغ و بروز این دسته از بیماری‌ها هیچ پیوندی وجود ندارد.

 

محققان دانشگاه هاروارد که سرپرست این پژوهش بودند، هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) مشاهده نکردند.

 

ژان فیلیپ دورین، نویسنده این مطالعه گفت: ارتباط بین مصرف تخم مرغ و خطر بیماری‌های قلبی عروقی موضوعی است که طی یک دهه گذشته مورد بحث و بررسی شدید بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------