اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تبدیل ماسک‌های غواصی به دستگاه تنفس در یک بیمارستانِ ایتالیا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ماسک‌ غواصی کرونا
در حالی که طی ۲۴ ساعت گذشته کروناویروس جان حدود ۱۰۰۰ نفر را در ایتالیا گرفته و با توجه به کمبود ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) در بیمارستان‌های این کشور، یک بیمارستان در شمال ایتالیا در حال تغییر کاربریِ ماسک‌های غواصی و تبدیل آن‌ها به دستگاه‌های تنفسی است.

به گزارش ایسنا، پزشکان بیمارستان Maggiore در "پارما"ی ایتالیا در حال استفاده از یک پرینتر سه بعدی برای اصلاح و تغییر کاربریِ ماسک‌های غواصی به گونه‌ای است که قابلیت اتصال به اکسیژن را داشته باشند.

 

در واقع پزشکان این بیمارستان اعلام کرده‌اند که می‌توانند با تبدیل ماسک‌های غواصی به ونتیلاتور مشکل کمبود این دستگاه‌های تنفسی و نیاز به تریاژ بیماران (فرایند اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان) را تا حدودی برطرف کنند.

 

بنا بر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، شیوع کروناویروس در ایتالیا مشکلات زیادی را برای سیستم سلامت و بیمارستان‌های این کشور به همراه داشته است، به طوری که تاکنون دست‌کم ۴۰ پزشک در سراسر این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------