اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

۶۹۳۷۴ نفر در جهان براثر کرونا جان‌باخته‌اند/شمار جان باختگان کرونا در چین «یک نفر» اعلام شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
تاکنون یک میلیون ۲۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و ۶۹ هزار و ۳۷۴ نفر نیز جان‌باخته‌اند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، در سراسر جهان تاکنون یک میلیون ۲۷۲ هزار و ۱۱۵ به ویروس کرونا آلوده شده اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به ۶۹ هزار و ۳۷۴ نفر افزایش یافته است.

 

دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در ایالات متحده در شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

این در حالی است که تا امروز ۳۳۷ هزار و ۷۲ نفر در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و شمار جان باختگان نیز به ۹ هزار و ۶۱۹ رسیده است.

 

۳۹ نفر دیگر در چین به ویروس کرونا مبتلا شدند و کره جنوبی نیز کمتر از ۵۰ مورد مبتلای جدید به این بیماری را در یک روز ثبت کرد.

 

به دلیل ۳ برابر شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن، شینزو آبه، نخست وزیر این کشور قصد دارد اعلام شرایط اضطرار ملی کند.

 

تاکنون بیش از ۳ هزار تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

منابع محلی از آلوده شدن یک هزار و ۹۸۸ نفر به کرونا در پاناما و جان باختن اولین نفر در هائیتی خبر دادند.

 

شمار افراد مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۲ هزار و ۱۴۳ نفر رسید و شمار قربانیان به ۹۴ نفر افزایش یافت.

 

کرونا روز یکشنبه جان یک نفر را در چین گرفت

کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده است. 

 

به گزارش ایرنا مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که ۳۸ مورد آن‌ها وارداتی است که از خارج از کشور به چین سفر کرده‌اند و تنها یک مورد منشا داخلی دارد. 

 

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۷۸ مبتلای بدون علامت یا به اصطلاح «ناقل خاموش» در سراسر چین شناسایی شده‌اند این آمار از ابتدای ماه جاری میلادی به گزارش روزانه کمیسیون بهداشت چین اضافه شده است. 

 

مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند با این حساب شمار کل مبتلایان در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۷۰۸ تن و تعداد افراد جان باخته هم به سه هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است در حالی که آمار ناقلین خاموش هم به رقم یک هزار و ۴۷ نفر افزایش یافته است. 

 

کمیسیون بهداشت چین همچنین اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱۱۴ تن از بیمارستان‌ها مرخص شدند به این ترتیب شمار کل بهبود یافتگان به رقم ۷۷ هزار و ۷۸ تن افزایش یافته است. 

 

بر اساس این گزارش در مناطق تایوان، هنگ کنگ و ماکائو هم تا کنون یک هزار و ۲۹۷ تن مبتلا شده‌اند در حالی که ۱۹ تن فوت شده و تعداد بهبود یافتگان هم به ۲۷۰ تن افزایش یافته است. 

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر، در سراسر جهان به یک میلیون و ۲۷۳ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۶۹ هزار و ۴۳۶ تن گزارش شده است و ۲۶۲ هزار و ۳۵۱ نفر بهبود یافته‌اند.  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------