تمدید دفترچه‌های بیمه به صورت الکترونیک با هدف کاهش تردد افراد در سطح شهر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, دفترچه‌های بیمه
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: اقدامات الکترونیک برای کاهش تردد افراد در سطح شهر انجام شده است.

به گزارش ایلنا، «کیانوش جهانپور» سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ما امیدواریم شاهد تردد در هفته‌ها و ماه‌های آتی که درگیر این ویروس هستیم، نباشیم. از این‌که مردم در دو ماه گذشته صبر زیادی داشتند و در خانه‌ها مانده و از تردد غیرضروری خودداری کردند متشکریم. امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و شاهد روند کاهشی مبتلایان در کشور باشیم. تلاش همکاران ما در کنار مشارکت اجتماعی مردم، یاری رسان سلامت عمومی جامعه بوده است. از مردم می‌خواهیم همه هشدارها و توصیه‌ها را همچنان انجام بدهند و از هرگونه سفر و مراودات غیرضروری خودداری کنند.

 

وی افزود: اقدامات الکترونیک برای کاهش تردد افراد انجام شده است. سازمان بیمه سلامت، همکاران ما در وزارت رفاه و تامین اجتماعی هم قول مساعد داده‌اند که این کار در تامین اجتماعی هم محقق شود تا افراد برای تمدید دفترچه‌های بیمه و سایر اقدامات بیمه‌ای نیازی به تردد نداشته باشند.

 

جهانپور گفت: همکاران ما در سازمان غذا و دارو در تامین نیازهای بیماران خاص تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند، هرچند بی‌مهری‌هایی نیز اتفاق می‌افتد. تلاش‌های سازمان بیمه سلامت برای عدم نیاز به حضور افراد جهت تمدید دفترچه‌ها و حمایت بیمه‌ای از بیماران نیز جای تشکر دارد.

 

وی اشاره کرد: با توجه به ابعاد فاجعه انسانی که در هفته اخیر در امریکا گزارش شده است، ما هم نگران شرایط مردم آنها از ابعاد بشر دوستانه هستیم. بخش عمده آن برمی گردد به نظام ناکارامد درمانی آمریکا. دولت آمریکا می تواند به دلیل ناتوانی خود انکار و فرافکنی کند. اما مدیریت یک کشور که تحریم های بی سابقه و سرمایه کمتری دارند، در مقابل دیدگان مردم جهان وجود دارد و می توانند مقایسه کنند. 

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: اگر بیمه درمانی رایگان برای امریکائیان یک رویا است، اما واکسیناسیون کشور ما به مراتب از آنها جلوتر است، اگر داروهای بیماران خاص خود را تا 97 درصد تولید می کنیم، و... به دلیل تمام تلاش هایی هست که ما در سال های پیش انجام داده ایم. 

 

جهانپور گفت: آن موضوعی که سازمان بهداشت جهانی گفته است، برای جلوگیری از وسواس ها است. پروتکل دفن بهداشتی چیزی نیست که برای کرونا باشد، بلکه برای بیماری های دیگر هم بوده است. اینکه گفته می شود در بقاع متبرکه دفن نشوند یا برای انها گورستان تنها ممکن است به دلیل این است که کمی محتاطتر هستیم. افراد می توانند با رعایت فاصله مراسم هایشان را برگزار کنند.

 

جهانپور گفت: احتمال بازگشت پیک به جهت بازگشائی اصناف می تواند با رعایت و توسعه برخی موارد کنترل شوند. این بازگشائی گام به گام است. این به این دلیل است که بتوانیم مستمر ارزیابی ریسک داشته باشیم. هرجا این نیاز احساس شود که ما نیاز مند تجدید نظر هستیم، انجام می شود. ما با توسعه تست ها و تشخیص زودهنگام، تلاش می کنیم که افراد را با سطح بالاتری غربال کنیم. اینها می تواند کمک کند که با رعایت جدی پروتکل ها ، ما با کمترین ریسک بتوانیم بازگشت چرخه اقتصادی را شاهد باشیم. 

 

وی گفت: ما سعی می کنیم تا امار قطعی شود، آن را اعلام کنیم. ما قرار نیست به مردم مقاله علمی دهیم. ممکن است بعد از ارائه امار ما دو نفر بر متوفیان اضافه شوند. برخی از افراد شورای شهر که آمار مرگ و میر اعلام می کنند، تخصصشان زایمان است. هیچ کس نمی تواند بگوید که ما در هفته های عادی افزایش داشته باشیم. نمی دانیم چه خواهد شد. هیچ شیوع شناسی یا پزشکی در دنیا، تصویری از اینده بیماری در جلوی چشم ما نگذاشته است. همه حدس و گمان هایی است که اگرچه پایه علمی دارد، اما قطعیت ندارد و عمدتا نقض می شود.

 

 جهانپور گفت: هر کسی که در دنیا ملیت ایرانی دارد برای ما مهم است. در این شرایط است که ایرانیان می توانند به کمک هم بیایند. ما برای همه بشریت ارزوی سلامت داریم. بسیاری از ایرانیان مانند دانشجویانی هستند که در ووهان بودند. این اولین بار بود که ما پرواز اختصاصی به ووهان داشتیم. بقیه افراد ایرانی هم اگر در آمریکا، اسپانیا، آلمان و ... امکان برگشت داشته باشند، ما هم آنها را می پذیریم. طبق معمول، باید در ایران تست و قرنطینه شوند. بمحض اینکه کمیته علمی تردد انها را بی عیب بدانند وارد جامعه می شوند. برخی از کشورها که ما اعلام نمی کنیم، هر کس اعم از ورزشکار و خبرنگار رفته و آمده است، مثبت شده است. ما برای ایرانیان آنجا نگرانتر هستیم. 

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: از ثمرات 6 سال تلاش دولت این وفاق است. نمی توانیم تهیه شدن صدها تخت ای سی یو در کشور را اتفاقی بدانیم. ده ها ای سی یو در این کشور تاسیس شد. همین امکاناتی که گاهی نقد هم می شد، اولویت دولت بود و طرح تحول سلامت محسوب می شد و امروز جان مردم را نجات داد.

 

 وی افزود: آنچه هم در طرح سلامت انجام نشد، مانند پرونده الکترونیک، ضربه آن مشهود است. انجا که توجه کمی شد را عیب ما حساب کنید. اگر ما پزشکی خانواده داشتیم، اگر نظام ارجاع و نسخه نویسی الکترونیک در کشور وجود داشت، می توانستیم در ایران مدیریت بهتری را داشته باشیم. این زیرساخت در یک سال اخیر هم این نکات مدنظر وزیر بهداشت بود. امروز اهمیت توجه ویژه به استقرار پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی را می بینیم. ما امیدواریم که این محورها را پس از کرونا هم داشته باشیم. از یاد سیاست مداران نرود. مازندران و گلستان شرایط بحرانی ای داشت که با نظام پزشکی خانواده مرتفع شد. شما با توجه به ابزار پایگاه های بهداستی و پزشکان خانواده دیدید که مراجعه به سرعت یک پنجم شد، اوضاع بیماران بهتر شد چون تشخیص زودهنگام تر بود. امیدوارم در اینده بعد از کرونا رسانه ها به دولت ها یاداوری کنند که خدمات پزشکی فقط تخت و ای سی وی یو نیست.

 

وی افزود: قطعا اگر وزارت بهداشت دستگاه پزشکی تشخیص کرونای سپاه  را تایید کرده بود، گزارش می داد. ما زحماتی که در شرکت ها و ارگان هایی مانند سپاه انجام شده است را قدر می دانیم و شاهد آن هستیم. اما این دستگاه بخصوص تاییدیه ای نگرفته است. 

 

وی افزود: در رابطه با تخت های ای سی یو ، براوردهای ما بنا بر بدترین سناریوها بود. ما به این سمت حرکت کردیم. نزدیک به 9 هزار تخت ایجاد کردیم. ما هیچگاه صددرصد اشغال نداشتیم. همین امروز هم 4500 دستگاه ونتیلاتور و تخت ای سی یو در کشور برای کرونا داشته باشیم، 1000 تای آن خالی است. امروز برخی از افراد به دلایلی خفیف تر در ای سی یو قرار داده شده اند که اگر در پیک بیماری بودیم، آنها را در ای سی یو قرار نمی دادیم. ما در شدیدترین روزها هم مریض حاد بیرون از تخت ای سی یو نداشتیم. 

 

وی افزود: افرادی که سابقه ابتلا داشتند و بهبود پیدا کرده اند، می توانند به مراکز طب کار بروند تا به کار بازگردند. با توسعه ازمون های سلولژیک ، این کار با سرعت بیشتری در روزها و هفته های اتی انجام می شود. در حال حاضر این مراکز می توانند به افراد گواهی بدهند. 

 

جهانپور گفت: در بسیاری از استان ها که کاهش چشمگیری داشتیم.  یک بیمارستان در یکی از شهرها که به کرونا اختصاص پیدا کرده بود، دیروز تنها دو بیمار را ویزیت کرد. فارس و کرمانشاه و زنجان، مواردی را گزارش می کند که نیمی از آنها بستری نمی شوند.

 

جهانپور در واکنش به اظهار نظر عضو شورای شهر تهران ، گفت: امار در تهران یک سوم شده است. این افراد می توانند از شهردار تهران آمار را بگیرند. اینکه واژگان مشکوک، مظنون و ... ابراز می شود، در هیچ جای دنیا علمی نیست. این افراد یک امار مشخص ندارند. حتی در یک شورا که دو نفر عضو هستند، دو حرف متفاوت می زنند در دو روز متداول. این امارها مرجع مشخصی دارد و به هیچ شورای شهری محول نشده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------