افزایش قربانیان جهانی کرونا به بیش از ۱۶۵ هزار نفر/ آمریکا در صدر فهرست



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قربانیان جهانی کرونا
همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند. 

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

 

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۴۱ نفر است که ۱۶۵ هزار و ۶۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۶۲۵ هزار و ۱۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

ایالات متحده آمریکا با ۷۶۵ هزار و ۲۶۵ مورد ابتلا و ۴۰ هزار و ۵۶۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۷۱ هزار و ۱۲ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

 

اسپانیا با ثبت ۱۹۸ هزار و ۶۷۴ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و ۴۵۳ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۷ هزار و ۳۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

 

ایتالیا نیز ۱۷۸ هزار و ۹۷۲ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۳ هزار و ۶۶۰ نفر جان خود را از دست داده و ۴۷ هزار و ۵۵ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

 

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۲ هزار و ۸۹۴ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۹ هزار و ۷۱۸ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۵۷۸ نفر بهبود یافته‌اند.

 

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۵ هزار و ۷۴۲ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۶۴۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸۸ هزار نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

 

انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشورهای درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۲۰ هزار و ۶۷ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۶ هزار و ۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.

 

ترکیه هم که با افرایش شمار مبتلایان خود ابتدا از ایران و سپس از چین در این فهرست پیشی گرفته است، تاکنون ابتلای ۸۶ هزار و ۳۰۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۲۰۱۷ نفر جان باخته و ۱۱ هزار و ۹۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۷ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور ۴۶۳۲ نفر است. شمار قربانیان کووید-۱۹ طی چند روز گذشته در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۸۴ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

 

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و ۵۱۱۸ نفر اعلام شده است. ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

روسیه نیز با ثبت ۴۲ هزار و ۸۵۳ مبتلا به کروناویروس جدید و ۳۶۱ قربانی ناشی از آن پس از ایران قرار گرفته است. ۳۲۹۱ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین برزیل با ۳۸ هزار و ۶۵۴ مبتلا و ۲۴۶۲ قربانی، بلژیک با ۳۸ هزار و ۴۹۶ مبتلا و ۵۶۸۳ قربانی، کانادا با ۳۵ هزار و ۵۶ مبتلا و ۱۵۸۷ قربانی، هلند با ۳۲ هزار و ۶۵۵ مبتلا و ۳۶۸۴ قربانی و سوئیس با ۲۷ هزار و ۷۴۰ مبتلا و ۱۳۹۳ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------