هشدار افزایش ابتلا به کرونا، با آغاز دور دوم سفر‌ها/ شیوع کرونا در سیستان وبلوچستان در حال افزایش است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,معاون  وزیر بهداشت
معاون کل وزیر بهداشت در بابل درباره افزایش موج دوم شیوع کرونا در مازندران با آغاز سفر‌های پیش از ماه مبارک رمضان هشدار داد. 

 به گزارش صدا و سیما مرکز مازندران ، معاون کل وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به مازندران گفت : از امروز اول اردیبهشت محدودیت سفر‌های بین استانی و محدودیت فعالیت مشاغل کم خطر شامل بازار‌های سرپوشیده و پاساژ‌ها با محدودیت زمانی ۶ عصر هر روز هم برداشته شده است ، شاهد ترافیک‌های سنگین در مبادی ورودی استان مازندران بودیم.

 

ایرج حریرچی درباره میزان ابتلا شیوع موج دوم کرونا با آغاز سفر‌های پیش از ماه مبارک رمضان در این هفته هشدار داد و افزود: میزان شیوع ابتلا به کرونا در مازندران در مقایسه با اسفندماه پارسال کاهش یافته است، اما نگرانی همچنان در استان وجود دارد.

 

او از هموطنان خواست در این هفته قبل از ماه مبارک رمضان به مازندران سفر نکنند چرا که خطر ابتلا به کرونا همچنان مسافران را تهدید می‌کند.

 

حریرچی با بیان اینکه مردم پایبند طرح در خانه بمانیم باشند گفت: هم اکنون به دلیل خطر شیوع گسترده کرونا مدارس، دانشگاه‌ها، حرم‌های مطهر، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها تعطیل است و نماز جماعت و آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور برگزار نمی‌شود.

 

معاون کل وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به اجرای غربالگری هموطنان در دو مرحله اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست با ۹۲درصد مردمدر شهر‌های بزرگ و در مرحله دوم با ۸۰درصد افراد بالای ۱۵ تماس گرفته شد.

 

او گفت: غربالگری مولکولی از حلق و بینی در بین افرادی که علامت ندارند یا کم علامت هستند نیز اجام شده است.

 

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر یک روز وارد مازندران شد و پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یافت و سپس برای ابراز همدردی و قدردانی به دیدار خانواده مدافع سلامت مرحوم دکتر مظفر ربیعی رفت  .

 

بعد ازظهر امروز نیز ایرج حریرچی در نشست استانداری که با حضور استاندار برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.

 

معاون کل وزیر بهداشت در این نشست قرار است، به مسائل مدیریت بیماری کرونا که همزمان با فعالیت مشاغل کم خطر در استان و کشور آغاز شده است بررسی می‌کند.

 

شیوع کرونا در سیستان وبلوچستان در حال افزایش است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آمار و نمودار موجود نشان دهنده افزایش و رشد روند شیوع بیماری کرونا در این استان است.

 

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست شورای معاونان و مدیران ستادی استانداری که فرمانداران شهرستان‌های تابعه سیستان و بلوچستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند، اظهار داشت: علیرغم پایبندی و علاقه شدید مردم به حضور در مجالس و مراسم مختلف مذهبی و قومی بویژه حضور در نمازهای جمعه و جماعت، همراهی مردم و علما و تلاش فرمانداران و مدیران مربوطه برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان قابل تقدیر است.

 

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر ادامه یافتن این طرح تا نیمه اردیبهشت افزود: لازم است با شیوه‌های اقناعی و توجیهی و مذاکره با علمای شیعه و سنی، تجمعات مذهبی و نمازهای جماعت در این ماه برگزار نشود زیرا با برگزاری هرگونه تجمع و مراسم قطعاً شاهد افزایش شیوع بیماری خطرناک کرونا خواهیم بود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون تعداد مبتلایان به بیش از ۴۷۵ نفر و متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۴۳ نفر رسیده است، گفت: تعداد کل بیماران حاد تنفسی نیز بیش از ۲ هزار نفر است که از این تعداد تاکنون ۱۹۷ نفر فوت کرده‌اند.

 

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، ستادی و فرمانداران در سال جدید مسائل حوزه کاری خود را با جدیت بیشتری پیگیری و شفاف‌تر از سال قبل عمل کنند.

 

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل استان باید به دست خودمان رفع شود لذا همه در قبال مردم سیستان و بلوچستان مسئولیم و باید موضوعات و مشکلات استان را به طور جدی دنبال کنیم و با عمل به موقع به وظایف محوله هیچگاه شرمنده خون شهدا و جانفشانی ایثارگران و مردم به عنوان ولی نعمتان همه ما، نباشیم.

 

موهبتی گفت: متأسفانه برخی اوقات مطالب و مباحثی مطرح می‌شود که به ایجاد اختلاف و دوگانگی در حوزه مدیریت در سطوح مختلف کشور و استان دامن می‌زند که این اختلاف به نفع هیچکس نیست لذا تصمیم داریم رویکرد امسال بر مبنای شفافیت در عملکرد در همه زمینه‌ها باشد.

 

رئیس شورای تأمین سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران استان بیان کرد: داشبورد مدیریتی حوزه مربوطه را فعال و جلسات را براساس تقویم زمانبندی برگزار کنید تا هیچیک از وظایف تعریف شده مغفول نماند.

 

موهبتی با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با نام سال «جهش تولید» و تحقق این مهم خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بایستی جلسات مرتبط با مباحث رونق و جهش تولید در استان را به طور مرتب برنامه‌ریزی و برگزار و جلسات و عملکرد شهرستان‌ها را نیز به دقت رصد و کنترل کند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش از همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دست اندرکار در بحران‌ها و عرصه‌های مختلف سال گذشته به ویژه سیل، برگزاری انتخابات و پس از آن هم مدیریت و مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------