«رمدیسیور» در درمان کرونا شکست خورد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,رمدیسیور
«رمدیسیور» دارویی که تصور می شد بهترین درمان احتمالی برای کووید۱۹ باشد، در نخستین آزمایش بالینی خود شکست خورده و هیچ تاثیری در درمان بیماری نداشته است. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، «رمدیسیور» دارویی که تصور می شد بهترین درمان احتمالی برای کووید۱۹ باشد، در نخستین آزمایش بالینی  خود شکست خورده و هیچ تاثیری در درمان بیماری نداشته است.

 

در یک آزمایش با حضور ۲۳۷ شرکت کننده، رمدیسیور  بررسی شد. برخی از شرکت کنندگان این دارو را دریافت و برخی دیگر آن را دریافت نکردند و نتیجه پژوهش نشان داد این دارو کارآمد نیست. همچنین این آزمایش  به دلیل عوارض جانبی در مراحل اولیه متوقف شد.

 

ذخایر این داور که توسط شرکت آمریکایی گیلیاد توسعه یافته در حال حاضر به میزان قابل توجهی کاهش یافته، زیرا تصور می‌شد رمدیسیور می‌تواند در درمان و کنترل کرونا مؤثر باشد. 

 

در گزارش سازمان جهانی بهداشت نوشته شده است: Remdesivir نه باعث بهبود شرایط بیماران کرونایی و نه کاهش حضور ویروس در رگ‌های خونی آنها می‌شود.

 

اخبار مربوط به شکست این دارو در مخزن اطلاعاتی آزمایش های کلینیکی وب سایت سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود، اما بعدا حذف شد. سخنگوی این سازمان اعلام کرد گزارش مذکور تصادفی و زودتر از حد معمول منتشر شده است.

 

شرکت گیلیاد در حال انکار گزارشی است مبنی بر اینکه داروی ضد ویروسی آن در کمک به بیماران مبتلا به موارد شدید ویروس کرونا نتوانسته است کمک کند.

 

گیلیاد که یک شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی آمریکایی است، در زمینه پژوهش، توسعه و تولید انواع داروهای شیمیایی تجهیزات پزشکی و انواع پیش‌داروها فعالیت می‌کند و رمدیسیور را برای مقابله با ابولا ساخته بود.

 

یک تحلیگر معتقد است، هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است تا تأثیر این دارو تکذیب شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------