زندگی در نزدیکی چاه های نفت و گاز و افزایش ریسک تولد نوزاد کم وزن



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,زنان باردار
مطالعه جدید نشان می دهد زنان بارداری که در نزدیکی چاه های فعال گاز و نفت زندگی می کنند در معرض ریسک تولد نوزادانی با وزن پایین هستند.

 به گزارش مهر، محققان داده های مربوط به حدود ۳ میلیون زایمان انجام شده در مورد زنان کالیفرنیایی ساکن در ۱۰ کیلومتری چاه نفت یا گاز بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ را بررسی کردند.

 

محققان دریافتند زنانی که در فاصله کمتر از ۱.۵ کیلومتری یک چاه نفت یا گاز زندگی می کردند در مقایسه با زنان ساکن با فاصله بیشتر از این نوع چاه ها، ۴۰ درصد بیشتر با احتمال تولد نوزاد کم وزن روبرو بودند.

 

«راشل مورلو فراش»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «تولد کودک کم وزن و کوچک می تواند بر رشد نوزاد تاثیر گذاشته و ریسک مشکلات سلامت را در اوایل کودکی و حتی بزرگسالی افزایش دهد.»

 

طبق یافته ها، نوزادان کامل بدنیا آمده در نزدیکی چاه ها به طورمیانگین ۳۶ گرم کوچک تر از نوزادانی هستند که در حوالی اینگونه چاه ها به دنیا نیامده اند.

 

به گفته محققان، غالباً در سایت های گاز و نفت، آلاینده های هوا و آب، نور اضافی بیش از حدزیاد و سروصدا تولید می شود. اما هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه مواردی در تولد نوزاد کم وزن نقش دارد و تنها چنین رابطه ای مشاهده شده است. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------