جان باختگان کرونا در کشور به ۸۳۵‍۱ نفر رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۳۵۱ نفر رسید. 

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۳ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳۵۱ نفر رسید.

 

جهانپور بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت راقبت قرار دارند.

 

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وی بیان کرد: بر اساس همه شواهد و مطالعات و توصیه‌های جهانی، همچنان شستن مکرر دست‌ها برای ۲۰ ثانیه با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک به خصوص در هنگام حضور در تجمعات و فروشگاه‌ها به قوت خود باقی است.

 

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------