نیمی از بیماران کرونایی در قطر با تزریق پلاسما بهبود یافتند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بیماران کرونایی
بیش از ۱۷۰ بیمار مبتلا به «ویروس کرونا» در قطر تاکنون با تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته، معالجه شده‌اند که نیمی از این تعداد نیز با ثبت علائم بالینی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

روزنامه «الرایه» قطر روز دوشنبه در این ارتباط نوشت: «پلاسما درمانی» شیوه‌ای است که پلاسمای خون بیمارانی است که از ویروس کرونا بهبود یافته‌اند را به بیمارانی که در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده‌اند، تزریق می‌کنند و بدن بیمار در حالی که در برابر ویروس مقاومت می‌کند، برای حمله به ویروس، «آنتی بادی» نیز تولید می‌کند و به محض اینکه فرد بهبود یافت، این آنتی بادی‌ها در بدن باقی می‌ماند تا در صورت بازگشت، با ویروس مقابله کنند. 

 

روزنامه الرایه قطر با اشاره به اینکه یک بخش اهدای پلاسما در مرکز بیماریهای واگیردار موسسه پزشکی «حمد» تاسیس شده است، اضافه کرد: در این مرکز، پیشرفته‌ترین دستگاهها برای جدا کردن پلاسما از خون افراد بهبود یافته طی ۴۵ دقیقه، مورد استفاده قرار گرفته است. 

 

این مرکز  همچنین دارای دستگاه‌های نگهدارنده پلاسما در دمای زیر ۸۰ درجه سانتیگراد است و می‌تواند پلاسما را در زمان طولانی نگهداری کند.  

 

دکتر «مُونا  المسلمانی» مدیر پزشکی مرکز بیماریهای واگیر دار موسسه پزشکی حمد قطر گفت: اهدای پلاسمای بهبود یافتگان که به شدت به بیماری کرونا مبتلا شده بوده‌اند و تحت دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن قرار گرفته‌اند، به بیماران مبتلا به کرونا بهبودی ۵۰ درصدی آن‌ها را منجر شده است. 

 

وی توضیح داد: هدف از این کار (تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته به بیماران کرونا) ، شروع زودهنگام و ارائه این نوع درمان به  بیماران مبتلا به کرونا  قبل از رسیدن به مرحله نیاز به مراقبت‌های ویژه یا استفاده از لوله تنفسی دارد. 

 

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان»در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

تاکنون ۶۸ هزار و ۲۸۵ نفر در قطر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۳۸ نفر بهبود یافته و ۵۴ نفر فوت کرده‌اند. 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------