رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی: آب استخرها ناقل ویروس نیستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ایلخان نوری
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اعلام کرد: با بررسی های انجام شده آب استخرها به خاطر مواد ضد عفونی کننده و شرایط ویژه‌ای که دارد ناقل ویروس نیستند اما استفاده از دوش‌ها، کمدها باید کامل ضد عفونی شود که با رعایت پروتکل‌ها استخرها بازگشایی خواهند شد.

 ایلخان نوری روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا گفت:  فدراسیون نجات غریق و غواصی با شرح وظیفه نیروی متخصص و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی کارش را ادامه داده و در سه ماه اخیر که بیشتر کارها به صورت نیمه فعال یا تعطیل بوده است، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای آموزش‌های غیرحضوری و از راه دور برای مدرسان و کارآموزان خود انجام داد.

 

وی اضافه می‌کند: در تابستان برنامه‌های ما به خصوص در سواحل کشور فشرده می‌شود، زیرا  سالیانه میلیون‌ها نفر از ایرانیان برای تفریح و استراحت به سواحل دریا می روند و به شنا می‌پردازند.

 

رییس فدراسیون نجات غریق این را هم گفت: بازگشایی طرح‌ها با توجه به تصمیم استانداری‌ها از طرف استان های گیلان و مازندران ابلاغ می‌شود که در مازندران از ۱۵ خرداد بازگشایی طرح‌ها اجرا شد و غریق نجات‌ها از اول خرداد نظارت دقیق به سواحل دریا دارند تا مشکلی برای هیچ فردی ایجاد نشود. البته در خرداد ماه ۲ تعطیلی چند روزه داشتیم که باعث شد مسافران زیادی به شمال کشور سفر کردند.

 

پیش بینی ۱۵۷ طرح ساحلی 

نوری افزود: مازندران و گیلان بیشترین نوار ساحلی را در کشور دارا هستند و تیم‌های نجات غریق در آماده باش کامل به سر می‌بردند. در استان مازندران ۹۷ طرح ساحلی پیش بینی شده است که بازگشایی شود. توصیه ما به هموطنان عزیز این است که به خاطر شیوع ویروس کرونا تا می‌توانند به سفر نروند اما در صورتی که این کار را انجام می‌دهند و خواستند از دریا استفاده کنند باید از سواحلی استفاده کنند که نجات غریق‌ها در آن مستقر هستند تا ناجیان ما بتواند از آنها مراقبت کنند.

 

وی ادامه داد: در استان گیلان هم ۶۰ طرح ساحلی پیش‌بینی شده است که بازگشایی خواهد شد و بر اساس برنامه ناجیان غریق از اول خرداد در این طرح‌های ساحلی مستقر شده‌اند.

 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی یادآوری می کند که استخرهای ایران از اسفندماه سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشت اولین موضوعی است که فدراسیون‌های ورزشی به آن توجه ویژه‌ای دارند. اول به سلامتی مردم توجه می‌کنیم و حاضر نیستیم کوچک‌ترین خطری برای سلامتی این عزیزان پیش آید.

 

حضور ۶۹۳ منجی در استان‌های مازندران و گیلان

نوری به آمار ناجیان نجات غریق در این ۲ استان اشاره کرد و گفت: ۹۳ منجی‌ در استان مازندران، ۶۰۰ منجی‌ در گیلان فعالیت می‌کنند. نجات غریق‌ها علاوه بر تعهد و وظیفه‌ای که دارند در قبال جان انسان‌ها تعهد انسانی داشته و هر کجا که کوچکترین خطری را برای جان هموطنان عزیزمان احساس کنند به یاری شتافته و تمام توان خود را برای یاری رساندن انجام می‌دهند.

 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر مربیان شنا و منجیان غریق به خاطر شیوع ویروس کرونا بیکار بودند و از آنها دلجویی کرده اما این مشکل در سطح کشور و در تمامی صنف‌های مختلف چنین مشکلی وجود داشت و نمی‌توانستیم کاری را در این باره انجام دهیم. فدراسیون نجات غریق از ناجیان غریق و مربیان شنا حمایت ویژه‌‎ای می‌کند و اقداماتی از جمله کاهش قیمت دوره‌ای باز آموزی که هر ساله باید برگزار کنند یکی از آنهاست.

 

نوری درباره در صورت بازگشایی استخرها و نحوه استفاده از آن ها توضیح می دهد: با بازگشایی استخرها فاصله‌گذاری که به آن اشاره شده به طور کامل باید رعایت شود، حجم و ظرفیت استخرها با توجه به ابعادی که دارند در اختیار شناگران قرار خواهد گرفت و به طور حتم رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است. در سایت فدراسیون نجات غریق پروتکل‌های فدراسیون‌های جهانی بر روی خروجی قرار گرفت تا همه از آنها مطلع شوند.

 

ارتباطات بین‌الملی دوستانه‌ای داریم

وی درباره کرسی‌های بین المللی هم گفت:  فدراسیون نجات غریق و غواصی ارتباطات بین‌الملی دوستانه‌ای را در سال‌های اخیر داشته و کرسی‌هایی که داشتیم بیانگر این موضوع مهم است. من پس از مسابقات جهانی ۲۰۱۴ فرانسه که منجر به کسب مدال برای ایران شد به عنوان نماینده ایران در کمیسیون ورزش جهانی که یکی از چهار کمیسیون اصلی جهانی محسوب می شود و تصمیم‌گیری‌های مهمی در آن صورت می‌گیرد، عضو شدم. سال ۲۰۱۶ هم با انتخابات جدید به حضور در این کمیسیون ادامه دادم.

 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: توسعه نجات غریق را در کشور آغاز کردیم و مسابقات با جدیت و برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌شود و فدراسیون نجات غریق مسوولیت توسعه این رشته را در غرب آسیا و خاورمیانه بر عهده داشت و با توجه به سابقه‌ای که در فدراسیون جهانی داشتیم این مسوولیت به ایران واگذار شد.

 

نوری در پایان گفت: اولویت کاری ما تمدید آمادگی منجیان غریق است، اینها مسوول حفظ و امنیت جان انسان‌ها هستند و هر ساله بادی برگه آمادگی را بگیرند تا اجازه فعالیت داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------