ابتلای ۴۰ نفر به کرونا در یک جشن عروسی در اراک



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۰ نفر در یک جشن عروسی در استان مرکزی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند. 

به گزارش ایلنا، دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: ۴۰ نفر در یک جشن عروسی در یکی از شهرهای استان مرکزی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

 

جمالیان افزود: این جشن هفته گذشته در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن به دلیل بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی، به بیماری کرونا مبتلا شدند.

 

وی با انتقاد از بی توجهی عده ای به هشدارهای مسئولان گفت: این روزها شاهد تردد ماشین‌های عروس در سطح شهر هستیم که این بی توجهی باعث می‌شود ، مردم با حضور در تجمع‌ها به سرعت به ویروس مبتلا شوند بنابراین به همگان توصیه می‌شود همچنان فاصله اجتماعی را رعایت و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

 

جمالیان افزود: فعالیت تالارها در استان ممنوع است اما برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: اکنون فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از مردم این استان دستورالعمل های بهداشتی در خصوص شیوع ویروس کرونا را رعایت می‌کنند و مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رها کرده‌اند که این بی توجهی نتایج زیانباری به همراه دارد و ممکن است موجب پیک دوباره شیوع ویروس و گسترش بیماری کووید ۱۹ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------