برخی فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در استان تهران نگران کننده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری کرونا
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کمرنگ شدن برخی از فاصله گذاری های اجتماعی و خدشه دار شدن برخی از پروتکل های بهداشتی در استان تهران را نگران کننده عنوان کرد. 

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی، درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ بیمار در بخش های عادی و ۵۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.

 

وی تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان های استان را در طول ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع مراجعان به بخش های بهداشتی و درمانی، ۱۲ درصد نیاز به بستری داشته اند.

 

زالی تعداد افراد بستری شده از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی را عدد قابل تاملی عنوان کرد و گفت: البته در روزهای آینده باید نسبت به این عدد تحلیل بیشتری داشته باشیم.

 

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: وجود موارد جدید بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان نشان دهنده شکننده بودن وضعیت کنترل کرونا در تهران است و وجود موارد جدید بستری در بیمارستان ها به معنای حضور بیماری در سطح شهر است.

 

زالی ادامه داد: با توجه به بازگشایی های متعدد و مکرر در روزهای اخیر، شهروندان باید توجه ویژه تری نسبت به موضوع کرونا داشته باشند.

 

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: متاسفانه در رزوهای اخیر به شکل فزاینده ای در سطح شهر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

 

زالی افزود: مجددا تاکید ما در به ویژه به گروه های پرمخاطره عدم حضور غیر ضروری تر سطح شهر است و در مواردی هم که افراد برای مسائل معیشتی در سطح شهر حضور می یابند با رعایت حداقل های موارد بهداشتی می توانند سلامت خود و مراجعان را تضمین کنند.

 

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در رزوهای اخیر به شکل فزاینده ای در سطح شهر در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی و محیط های کسب و کار به شکل محسوسی کاهش یافته است، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با حضور نهادهای نظارتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف تهران و معاونان بهداشتی نشستی برگزار شود و تیم های نظارتی مجدد شکل بگیرند.

 

زالی یادآور شد: با توجه به گستردگی بسیار وسیع در تهران، حتی اگر همه تیم های نظارتی هم بسیج شوند، ممکن است به صورت کامل پوشش داده نشود؛ طبیعتا خود مردم و اهالی کسب و کار باید با توجه به شرایط در رعایت نکات بهداشتی رعایت کنند.

 

وی اظهارکرد:هنگامی که فردی به یک محل کسب و کار به عنوان مشتری مراجعه می کند، اگر هم که مبتلا به بیماری نشود ممکن است به عنوان یک ناقل در سطح شهر تردد کند و هنگام بازگشت نزد خانواده نیز، افراد خانواده را مبتلا کند.

 

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------