مقابله با موج دوم کرونا در پاییز و زمستان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
ترس از موج دوم شیوع کرونا موجب شده تا تقاضای برای واکسن آنفلوانزا به دلیل تمهیدات برخی کشورها پیش از موج دوم کرونا و کاهش فشار بر کادر درمان در پاییز افزایش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، مقامات بهداشتی در انگلستان واکسیناسیون افراد علیه آنفلوانزا را در برنامه‌ریزی مقابله خود با موج دوم کرونا در پاییز قراردادند.

 

هدف از این برنامه‌ریزی در انگلستان و برخی کشورهای دیگر، کاهش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا نیازمند به مراقبت‌های ویژه عنوان‌شده است تا از این طریق تمرکز بر افراد مبتلا به کووید-19 بیشتر شود.

 

سانوفی Sanofi ،  یکی از سازندگان واکسن می‌گوید: انگلستان و برخی کشورهای دیگر خواهان تعداد زیادی واکسن‌های آنفلوانزا هستند و این تولیدکننده امیدوار است بتواند در زمان مناسب این تعداد واکسن را عرضه کند.

 

وی گفت: " عرضه این تعداد واکسن تا پاییز چالش‌برانگیز است."

 

سخنگوی سانوفی گفت: "تولید واکسن زمان طولانی لازم دارد و برنامه‌های ما برای این فصل، تولید واکسن آنفلوانزا قبل از کووید-19خواهد بود. سانوفی بیش از گذشته واکسن‌های آنفلوانزا تولید خواهد کرد، چون افزایش 20 درصدی طی دو سال گذشته موجب شده تقاضای جهانی از عرضه بیشتر شود."

 

وی افزود: شیوع کروناویروس و تقاضای بیشتر واکسن آنفلوانزا دور از تصورات ما نبوده است.

 

ایده واکسیناسیون همگانی علیه آنفلوانزا مطرح‌شده اما وزارت بهداشت و درمان اجتماعی می‌گوید که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. در انگلیس، این واکسن قبلا برای افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار داشتند، ازجمله افراد بالای 65 سال، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، تزریق می‌شد. واکسن آنفلوانزا برای دانش آموزان دبستانی و کارمندان بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی نیز تهیه‌شده است.

 

پروفسور پیتر اوپ اوتو شا از کالج امپریال  لندن و عضو گروه مشاوره تهدیدات ویروس نوظهور گفت: "نگرانی وجود دارد که به دلیل کروناویروس و آنفلوانزا با شرایط سختی روبرو شویم و با توجه به اینکه برای کاهش تاثیر آنفلوانزا واکسیناسیون داریم  پس موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد."

 

وی اظهار کرد: "بدیهی است که هزینه اضافی است اما می‌توان با خارج کردن افراد از الگوی انتقال، انتشار آنفلوانزا را کاهش دهیم اما برای اینکه انگلستان واکسیناسیون عمومی داشته باشد 30تا 40 درصد بیش‌ازحد معمول واکسن نیاز دارد."

 

آلاستر بوکتون، مدیر خدمات(NHS)سرویس سلامت ملی در کمیته مذاکره گفت: برخی کشورها ازجمله استرالیا، قبلا نیز شاهد تقاضای بیشتر برای واکسن آنفلوانزا بودند و علت آن حفاظت افراد در برابر آنفلوانزا ذکرشده است.

 

وی گفت: "متخصصان بهداشت و درمان نیاز به یافتن راه‌هایی برای ایمن‌سازی واکسینه افراد در یک محیط با فاصله اجتماعی هستند.اگر تقاضای واکسیناسیون از بیماران واجد شرایط به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد، ما انتظار داریم فشارهایی بر تولید واکسن‌ها وارد شود البته نگران این هستیم که میزان کافی وسایل محافظتی در زمان تزریق نیز موجود نباشد."

 

وی تاکید کرد: "داروسازی جامعه در حال برنامه‌ریزی برای فصل آینده آنفلوانزا و همکاری نزدیک با NHS  است به‌طوری‌که افراد در اولویت واکسن دریافت کنند. پیچیدگی زنجیره تامین جهانی برای تولید واکسن‌های آنفلوانزا به این معنی است که تولیدکنندگان نمی‌توانند عرضه را در مدت کوتاهی افزایش دهند و افزایش تقاضا در سراسر جهان بر در دسترس بودن واکسن تاثیر خواهد شد، اما داروسازان با همکاری پزشکان عمومی تمام تلاش خود را برای واکسینه شدن جوامع محلی انجام می‌دهند."

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی گفت: "واکسیناسیون آنفلوانزا بخش مهمی از آماده‌سازی انگلستان برای زمستان خواهد بود. ما برای پیش‌بینی فصل آنفلوانزا از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به‌زودی جزئیات بیشتری منتشر می‌شود. "

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------