​​​​​​​آخرین آمار همه‌گیری کرونا / بیش از ۸ میلیون مبتلا در جهان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حالی ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان را درگیر خود ساخته که این روند ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۳۹ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۷۲ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

 

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آفریقا، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

 

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

 

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

 

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ قربانی

 

۲.  برزیل ۸۹۱ هزار و ۵۵۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۱۱۸ قربانی

 

۳.  روسیه ۵۳۷ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۷۰۹۱ قربانی

 

۴. هند ۳۴۳ هزار و ۹۱ مبتلا، ۹۹۱۵ قربانی

 

۵. انگلیس ۲۹۶ هزار و ۸۵۷ مبتلا، ۴۱ هزار و ۷۳۶ قربانی

 

۶. اسپانیا ۲۹۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

 

٧. ایتالیا ۲۳۷ هزار و ۲۹۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۷۱ قربانی

 

۸. پرو ۲۳۲ هزار و ۹۹۲ مبتلا، ۶۸۶۰ قربانی

 

۹. ایران ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۸۹۵۰ قربانی

 

۱۰. آلمان ۱۸۸ هزار و ۴۴ مبتلا، ۸۸۸۵ قربانی

 

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۹ هزار و ۸۳۱ مبتلا، شیلی با ۱۷۹ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فرانسه با ۱۵۷ هزار و ۳۷۲ مبتلا، مکزیک با ۱۵۰ هزار و ۲۶۴ مبتلا، پاکستان با ۱۴۸ هزار و ۹۲۱ مبتلا و عربستان سعودی با ۱۳۲ هزار و ۴۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی را گزارش داده‌اند.

 

سپس کانادا با ۹۹ هزار و ۱۴۷ مبتلا، بنگلادش با ۹۰ هزار و ۶۱۹ هزار مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۲۲۱ مبتلا، قطر با ۸۰ هزار و ۸۷۶ مبتلا،  آفریقای جنوبی با ۷۳ هزار و ۵۳۳ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۱۰۰ مبتلا، بلاروس با ۵۴ هزار و ۶۸۰ مبتلا، کلمبیا با ۵۳ هزار و ۶۳ مبتلا و سوئد با ۵۲ هزار و ۳۸۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------