راهی سریع و ارزان برای ردیابی ویروس کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
دانشمندان استرالیا روش سریع و ارزانتری را برای ردیابی ویروس کرونا کشف کرده‌اند. 

به گزارش  فارس به نقل از شینهوا، محققان آژانس ملی علوم استرالیا راهی سریع‌تر‌ و ارزانتر برای تشخیص شیوع  کرونا ویروس از طریق فاضلاب کشف کرده‌اند.

 

سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) روز جمعه فاش کرد که روش‌های تمرکز و بازیابی ویروس از نمونه‌های فاضلاب را تجزیه و تحلیل کرده که می‌تواند نشان دهنده حضور ناقلین COVID-۱۹ در جامعه صرف نظر از اینکه علائم آنها را نشان می‌دهد یا خیر باشد.

 

در جدیدترین مطالعه صورت گرفته دانشمندان مقرون به صرفه ترین و سریع‌ترین فرآیند بازیابی ویروس را که اطلاعات آن را از فاضلاب استخراج می‌کند، تأیید کرده‌اند.

 

 به گفته کارشناسان استرالیایی، هر نمونه تنها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به زمان برای پردازش احتیاج دارد.

 

واریش احمد، محقق CSIRO که سرپرستی این پژوهش را بر عهده داشت گفت: نظارت بر فاضلاب برای جلوگیری از گسترش COVID-۱۹ بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: ما به روش‌های تشخیص ویروس کرونا ادامه خواهیم داد تا نتایج حساس‌تر و دقیق‌تری از بار ویروسی در فاضلاب‌ها ارائه شود.

 

این بررسی در مورد شیوع ویروس کرونا در جامعه، اطلاعاتی را ارائه می‌دهد تا مقامات بهداشت عمومی بتوانند تا آنجا که ممکن است اطلاعات لازم را برای مدیریت شیوع بیماری داشته باشند.

 

لری مارشال، مدیر اجرایی CSIRO  گفت: با شروع ردیابی فاضلاب‌ها به جوامع کمک می‌شود تا از موج دوم کروناویروس جلوگیری کنند.

 

وی در پایان اظهار داشت: این پیشرفت بی نظیر نظارت، اطمینان حاصل می‌کند که هر حومه از حمایت پزشکی مورد نیاز خود برخوردار می‌شود تا بتوان به همه گیری ویروس کرونا پایان داد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------