شرایط پرداخت غرامت بیمه عمر بازنشستگان کشوری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیمه عمر
مدیرکل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری، در خصوص وضعیت پوشش بیمه عمر بازنشستگان کشوری، توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش مهر، محمود مرتضایی فرد، گفت: سرمایه بیمه عمر (فوت) برای شاغلان و بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ مبلغ ۷ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۳۱۰ تومان و برای قطع یا از کارافتادگی کامل و دائم اعضای بدن نیز همین مبلغ از سوی دولت تعیین و ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید در زمینه بیمه عمر بازنشستگان در سایت صندوق بازنشستگی (لینک دستگاه‌های اجرایی) به نشانی cspf.ir بارگذاری و قابل دسترس شده است، اظهار کرد: نرخ حق بیمه (عادی) ماهانه در سال ۹۹ برای شاغل ۲۳ هزار و ۷۳۴ ریال، بازنشسته ۲۱ هزار و ۲۳۴ ریال، سهم دستگاه ۲۳ هزار و ۷۳۴ ریال و سهم صندوق بازنشستگی نیز دو هزار و ۵۰۰ ریال است که برای بازنشستگان مشترک این صندوق پرداخت می‌شود و در مورد مشترکین سایر صندوق‌ها نیز توسط صندوق بازنشستگی متبوع مستخدم بازنشسته پرداخت می‌شود.

 

مرتضایی فرد تصریح کرد: سیستم سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق بازنشستگی، هوشمند بوده و در صورت وارد کردن اطلاعات لازم، حق بیمه طبق نرخ مقرر جدید محاسبه و تعیین می‌شود. همچنین تمامی فرم‌ها و فرمت ارائه اطلاعات لیست الکترونیکی و روش تهیه و ارسال لیست الکترونیکی در سامانه بیمه عمر و حادثه در سایت صندوق موجود است.

 

وی، تاریخ شروع این قرارداد را اول فروردین ۹۹ و تاریخ خاتمه آن را پایان اسفند ۹۹ عنوان کرد و افزود: از اول مهر ۹۹، سامانه بیمه عمر و حادثه برای انعقاد قرارداد به استثناء قرارداد الحاقی (کاهش و افزایش) غیرفعال شده و به هیچ عنوان قرارداد اولیه منعقد نمی‌شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: دستگاه‌ها باید با درج کد شناسه مربوطه به سامانه موجود در سایت صندوق وارد شده و تعداد بیمه شدگان خود شامل شاغل، بازنشسته و مدت بیمه را اعلام کنند. با توجه به هوشمندی سامانه پس از مشخص شدن مجموع حق بیمه ماهانه و سالانه، مبلغ آن صرفاً از طریق شعب بانک صادرات ایران نهایتاً تا ۳۱ شهریور ۹۹ به شماره حساب ۰۱۰۰۰۵۵۵۵۵۰۰۲ واریز شود.

 

مرتضایی فرد درباره پرداخت غرامت بیمه عمر نیز گفت: مشمولین یا وراث آنان می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست استفاده از غرامت بیمه عمر را اعلام کنند. پس از آن دستگاه اجرایی مربوطه باید مدارک مورد نیاز را به صندوق ارسال و پیگیری کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------