پیش بینی ۳۶ هزار مرگ کرونایی/مهم ترین راهکار مقابله با بیماری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: در کشورهایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده اند، شاهد کاهش بیماری بوده اند. 

به گزارش مهر، ایرج حریرچی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در مورد علت ابتلای زنان خانه دار به کرونا، توضیح داد: علت ابتلای زنان خانه دار هم به سبب شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و مجالس‌ها و هم از طریق همسر که ناقل بوده است، اتفاق افتاده است.

 

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: ۴۶ درصد ابتلا در یک استان شاخص ما و برخی استان‌های دیگر زنان خانه دار بوده اند.

 

وی با بیان اینکه ۲۵ استان کشور تا روز گذشته در وضعیت قرمز و هشدار قرار داشته اند، گفت: ۱۸۷ شهرستان قرمز، ۹۱ شهرستان نارنجی، ۱۱۰ شهرستان زرد و ۵۹ شهرستان سفید و یک شهرستان هم سبز بودند.

 

حریرچی ادامه داد: هنوز معلوم نیست فردی که مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود و بهبود می‌یابد ایمنی کسب می‌کند و اگر کسب می‌کند ایمنی او چه مدت پایدار است.

 

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اظهارات رئیس سازمان جهانی بهداشت که گفته است تا آینده قابل پیش بینی شرایط عادی نمی‌شود و بسیاری از کشورها در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند و اینکه ویروس دشمن اول ما است، افزود: ما سالانه ۳۸۰ هزار فوتی داریم که تعداد فوتی‌های ما بر اثر کرونا حدود ۲۰ درصد این میزان می‌شود، یعنی چیزی حدود ۳۶ هزار مرگ در سال که از زلزله بم بیشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه کشوری مثل آمریکا واضح وارد پیک دوم بیماری شده است، ادامه داد: مطمئنا تا یک سال آینده واکسن فراگیری نخواهیم داشت و باید با خودمان زندگی مسالمت آمیز و با ویروس زندگی تهاجمی داشته باشیم.

 

حریرچی افزود: متاسفانه با تغییر رفتار مردم و بازگشایی‌ها، مردم فکر کردند شرایط کاملا عادی شده و ما تنها با وحدت و همراهی می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

 

وی گفت: مهم ترین اقدامی که ما الان می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از ماسک است. اگر ۹۵ درصد مردم از بدو خروج از منزل تا بازگشت به خانه ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را هم در کنار پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند، می‌توانیم به تدریج شاهد کاهش بیماری و کنترل اپیدمی باشیم.

 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: وظیفه حکومت فقط نصیحت نیست باید با کسبه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد قاطع شود.

 

حریرچی تاکید کرد: در کشورهایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده اند، شاهد کاهش بیماری بوده اند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------