بررسی تاثیر دگزامتازون بر مبتلایان کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, دگزامتازون
بررسیهای انجام شده روی داروی دگزامتازون حاکی از فوائد آن در کاهش علائم بیماری کووید-۱۹ است اما مصرف این دارو همچنان با خطراتی همراه است. 

به گزارش ایسنا، تحقیقات انجام شده در انگلیس حاکی از آن است که مصرف داروی دگزامتازون در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی هستند کمک کننده است اما مصرف زودهنگام آن می تواند با آسیب هایی همراه باشد.

 

در این بررسی مجموع ۲۱۰۴ بیمار بستری در بیمارستان برای مدت ۱۰ روز، روزانه شش میلیگرم دوز از این دارو را دریافت کردند. همچنین ۴۳۲۱ بیمار نیز خدمات مراقبتی معمول را دریافت کردند. پزشکان پس از ۲۸ روز نرخ مرگ و میر این دو گروه از بیماران را مقایسه کردند.

 

آنها در روند این بررسی ها مشاهده کردند در میان بیمارانی که مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی بودند و از این دارو مصرف می کردند نرخ مرگ و میر ۲۹.۳ درصد بوده در حالی که این رقم در بیماران دیگر ۴۱.۴ درصد بوده است.

 

هرچند، استفاده از این دارو در میان بیمارانی که در زمان شروع مطالعه نیاز به اکسیژن رسانی پیدا نکرده بودند مفید نبوده است. در این گروه از بیماران مصرف داروی دگزامتازون با احتمال مرگ ۱۷.۴ درصدی همراه بوده در حالی که این رقم در میان بیماران دیگر ۱۴ درصد بوده است.

 

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان مصرف این دارو برای این دسته از بیماران که وضعیت جسمی شدیدی ندارند با افزایش خطر مرگ و میر همراه است چرا که این دارو از طریق سرکوب واکنش غیر معمول سیستم ایمنی که به اندام های بدن آسیب می زند، عمل می کند و ویروس را مورد حمله قرار نمی دهد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------