واکسن دانشگاه آکسفورد در برابرکرونا موفق عمل کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
براساس گزارش‌های منتشر شده، داوطلبانی که واکسن ضد کرونای توسعه داده شده توسط دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده‌اند در برابر ویروس کرونا ایمن بوده‌اند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه‌ در انگلیس نشان می‌دهد، داوطلبانی که واکسن ضد کرونای توسعه داده شده توسط دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده‌اند در برابر کرونا ایمن بوده‌اند. 

 

 واکسن دانشگاه آکسفورد پس از کسب نتایج امیدبخش، مرحله سوم بررسی‌ها را پشت سر گذاشته است؛ مرحله‌ای که در آن واکسن از نظر ایمنی و سلامتی تست می‌شود و این مرحله مهم‌ترین مرحله به شمار می‌رود.

 

شرکت داروسازی بریتانیا «Astra Zenica» از آمادگی خود برای شروع کار ساخت واکسن خبر داده و دانشمندان انگلیسی تا ۸۰ درصد اطمینان دارند که واکسن ضد کرونای آنها تا ماه سپتامبر آماده می‌شود.

 

امیدواری برای واکسن کارآمد Covid-19 در حال رشد است زیرا دو پروژه توسعه واکسن در انگلیس و آمریکا نتایج مثبت را نشان داده‌اند.

 

تیم‌های دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی مدرنا، هر دو نشان داده‌اند که داوطلبان در طول آزمایشات مصونیت و ایمنی در برابر کرونا را بروز داده‌اند.

 

گزارش شده است، بدن افرادی که واکسن آکسفورد را دریافت کرده‌اند در حال تولید آنتی بادی و گلبول‌های سفید و لنفوسیت تی هستند که در صورت آلوده شدن، بدن آنها به مبارزه با ویروس کمک می‌کند.

 

در حالی که تحقیقات اولیه روی آنتی بادی‌ها متمرکز شده است، دانشمندان به طور فزاینده‌ای به نوعی مصونیت به نام ایمنی سلول T  که توسط گلبول‌های سفید کنترل می‌شود روی آورده‌اند.

 

یکی از کارشناسان دانشگاه آکسفورد در گفت‌وگویی با ITV News  اظهار داشت: نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دو پاسخ به سیستم ایمنی بدن وجود دارد: آنتی بادی‌ها و سلول‌های T؛ همه محققان روی آنتی بادی ها متمرکز شده‌اند، اما شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد پاسخ سلول‌های T در دفاع در برابر ویروس کرونا مهم است.

 

سلول‌های T کشنده به طور مستقیم به سلول‌های آلوده به ویروس و سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند و با تولید پروتئین خاص به نام پرفورین منافذی در این سلول‌ها به وجود می‌آورند و موجب مرگ آن‌ها می‌شوند. به همین علت این نوع از پاسخ ایمنی به ایمنی سلولی معروف است.

 

واکسن انگلیس علیه ویروس کرونا، علائم مثبتی را مبنی بر تولید سلول‌هایی نشان داده که می‌توانند بیماری را از بین ببرند.

 

این واکسن توسط شرکت AstraZeneca  مستقر در کمبریج، انگلیس ساخته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------