سازمان ملل: از کولرهای کم مصرف استفاده کنید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, گازهای گلخانه‌ای ا
برنامه محیط زیست سازمان ملل (یونپ) از کشورها درخواست کرد که به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سیستم‌های خنک کننده کم مصرف استفاده کنند. 

به گزارش روزنامه دیلی میل، برنامه محیط زیست سازمان ملل گزارشی در مورد خطرات استفاده از سیستم های خنک کننده که مصرف انرژی بالایی دارند، منتشر کرد.

 

در این گزارش آمده است که این دستگاه ها حاوی یک ماده شیمیایی هستند که موجب انتشار گازهای گلخانه ای در هوا می شوند. دولت های بین المللی توافق کرده اند  که این مواد شیمیایی که گاز سمی تولید می کنند را حذف کنند اما آمریکا، هند و چین که بزرگترین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای هستند هنوز این توافق نامه را امضا نکرده اند.

 

برنامه محیط زیست سازمان ملل در این گزارش از کشورهای جهان خواست که به استفاده از سیستم های خنک کننده ای رو آورند که مصرف انرژی بهینه ای دارند. استفاده از این دستگاه میتواند  انتشار گازهای گلخانه ای را در سراسر جهان طی ۴۰ سال آینده ۴۶۰ میلیارد تن کاهش دهد.

 

در این گزارش تاکید شده است که دو برابر کردن بهینگی مصرف انرژی دستگاه های خنک کننده هوا بواسطه کاهش تولید برق و هزینه های توزیع می تواند تا سال ۲۰۵۰، صرفه جویی به میزان ۲.۹ تریلیون دلار به همراه داشته باشد.

 

طبق اعلام سازمان بین المللی انرژی، یک تریلیون دلار هزینه اضافی در سه سال آینده می تواند تولید ناخالص داخلی را ۳.۵ درصد افزایش داده و انتشار جهانی کربن را کاهش دهد و میلیون ها شغل ایجاد کند.

 

در روند فعلی گرمایش جهانی، سال میلادی ۲۰۲۰، قطعا یکی از گرم ترین سال های به ثبت رسیده در تاریخ خواهد بود. سال ۲۰۱۹ دومین سال گرم جهان تاکنون بوده و ۶ سال بسیار گرم مربوط به یک دهه گذشته بوده اند.

 

پیش بینی می شود شمار دستگاه های خنک کننده هوا در جهان تا اواسط قرن جاری چهار برابر شود و از ۳.۶ میلیارد دستگاه به ۱۴ میلیارد دستگاه افزایش پیدا کند. در نتیجه جهان به مصرف پنج برابر میزان فعلی انرژی برای این دستگاه ها نیاز خواهد داشت. برق برای کولر به تنهایی بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت مورد پیش بینی آژانس بین المللی انرژی برای تجدیدپذیرها تا سال ۲۰۵۰ به حساب می آید.

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------