سخنگوی وزارت بهداشت: مبنای آمار ۲۵ میلیونیِ کرونا در ایران، تست‌های سرولوژی است / مبنای تشخیص قطعی کرونا فقط تست PCR است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی ,سخنگوی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مبنای آمار ۲۵ میلیونی ابتلای ایرانیان به کرونا بر اساس تستهای سرولوژی بوده است، گفت: مبنای تشخیص قطعی کرونا در کشور فقط انجام تست‌های PCR است. 

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا، گفت: باید توجه کرد که منظور از عدد ۲۵ میلیون نفر، بر اساس تست‌های سرولوژی بوده که یکی از معاونان وزارت بهداشت مطرح کرده است. البته در جهان خیلی نمی‌توان به تست‌های سرولوژی برای تشخیص وضعیت کنونی ابتلای افراد اتکا کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین اصل در زمینه بیماری کووید_۱۹، پیشگیری است، افزود: چراکه اگر مباحث بهداشتی رعایت نشود، امکان ابتلای افراد بیشتری به ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین تنها درخواست وزارت بهداشت از مردم در شرایط فعلی، رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری فیزیکی است.

 

لاری با تاکید بر اینکه مبنای تشخیص قطعی کووید_۱۹، انجام تست‌های PCR است، گفت: آمار به روز میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت به شکل تجمیع شده اعلام می‌شود.

 

لاری همچنین اظهار کرد: بسیاری از افراد ممکن است علائم ابتلا به بیماری کووید۱۹ را نداشته باشند و به عبارتی مبتلای بدون علامت باشند، اما مبنای آمار وزارت بهداشت در این زمینه فقط انجام تست‌های PCR است که در جهان نیز از همین تست‌ها برای تشخیص قطعی کووید۱۹ استفاده می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------