دانشمندان در مورد تاثیر آلزایمر بر آشفتگی روان تحقیق می کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آلزایمر
یکی از فرضیه های مهم پزشکان ابتلا به بیماری آشفتگی روان در اثر ظهور نشانه های آلزایمر در افراد است و حالا قرار است در این زمینه تحقیقی دامنه دار انجام شود.

 به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، تردیدی وجود ندارد که ابتلا به آلزایمر بر توانایی های شناختی افراد تاثیر منفی می گذارد. اما اینکه این توانایی ها تا چه حد آسیب می بینند و آیا آلزایمر عامل بیماری آشفتگی روان یا دلیریوم نیز هست تردیدهایی وجود دارد.

 

دلیریوم برای چند ساعت تا چند روز موجب اختلال در جهت یابی، عدم آگاهی نسبت به زمان و مکان، توهم، هذیان، خشم و عصبانیت، اضطراب و ترس می شود. این بیماری پس از عمل های جراحی، سوختگی، بی‌خوابی، عفونت، تب، تصادف شدید، سقوط از ارتفاع، شکستگی یا خونریزی شدید یا پس از ترک مواد مخدر ممکن است توسط بیمار تجربه شود. دلیریوم ناشی از ترک مواد مخدر غالبا با بیش‌فعالی همراه است. این اختلال در هر سنی ممکن است بروز کند.

 

تا به حال تصور می شد این بیماری در اثر آسیب های مغزی ناشی از عفونت، ضربه، مصرف الکل و نیز ابتلا به ایدز در انسان ها رخ می دهد. اما حالا تحقیقاتی در مورد وقوع آن به خاطر بیماری آلزایمر هم آغاز شده است.

 

بر اساس برآوردها تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۳.۸ میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا می شوند و به همین علت بیماری های خطرناک دیگری نیز انتظارشان را می کشد. پژوهشگران می گویند اگر رابطه بیماری آلزایمر با دلیریوم اثبات شود می توان جلوی وقوع ۳۰ تا ۴۰ درصد از موارد ابتلا به بیماری آشفتگی روان را گرفت.

 

بدین منظور مطالعه ای بر روی ۳۵۲ بیمار صورت گرفته است. این بیماران ۷۰ سال به بالا دارند و انتظار می رود نتایج بررسی ها در مورد آنها ظرف چند ماه آینده مشخص شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------