نوبت عمل زیبایی حیوان خانگی!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, عمل زیبایی حیوان خانگی
برخی میلیون ها تومان هزینه زیبایی حیوان خانگی می کنند

 اگر دوست دارید بدانید بعضی از آدم های پولدار، پول هایشان را خرج چه چیزهایی می کنند با گزارش امروز ما همراه باشید. البته این نکته را هم بگوییم که خودمان هم فکر نمی کردیم آدم هایی پیدا شوند که پولی که ماها به سختی و هزار جان کندن به دست می آوریم به این راحتی خرج کنند به همین دلیل توصیه می کنیم اگر ناراحتی قلبی دارید، اگر حرص خوردن برای تان سم است و اگر این روزها به سختی پول در می آورید و مشکل مالی دارید بی خیال این گزارش شوید. شاید باورتان نشود اما روز گذشته یک دام پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در صفحه شخصی اش از آدم هایی نوشت که برای زیباتر شدن چشم و گوش حیوانات شان به سراغ کلینیک های دام پزشکی می روند و حیوانات زبان بسته را به تیغ جراحی می سپارند تا ظاهر و حتی صدایش را تغییر و با همین حیوان هم پیش دیگران خودی نشان بدهند. برای همین امروز سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و از انواع و اقسام عمل های زیبایی که روی حیوانات انجام می شود و مبالغ آن ها گزارشی را تقدیم تان کنیم.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, عمل زیبایی حیوان خانگی

 انواع و اقسام عمل های زیبایی حیوانات

هرچند برای نوشتن این گزارش وقت نشد که مستقیم سری به کلینیک های دام پزشکی بزنیم اما طی تماس با چند کلینیک متوجه شلوغی آن ها شدیم که به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان آزاری می کنند و با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه زیبا سازی آن ها را زجر می دهند و البته صاحبان این حیوانات هم که ادعا می کنند به این حیوانات خیلی علاقه دارند آن ها را به اصطلاح زجر کش می کنند و برای این کار پول های هنگفتی هم می پردازند، آن هم تنها برای چشم و همچشمی های خودخواهانه خود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, عمل زیبایی حیوان خانگی

هرچند بیشتر کلینیک ها در ابتدا اعلام می کردند که جراحی زیبایی دارند و تا چند هفته هم وقت شان پر است اما به محض این که متوجه می شدند از روزنامه با آن ها تماس گرفته ایم تماس را قطع یا ادعا می کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زیبایی تا این که یک کلینیک که نمی خواست نامش فاش شود از عمل های مختلفی که در این کلینیک ها و بیمارستان های دام پزشکی انجام می شود برای مان پرده برداشت. فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و .... از جمله عمل هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می دهند تا بتوانند شاید کمی بیشتر با آن ها پز بدهند. اما عده ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به  عمل حنجره حیوانات هم می زنند تا صدایشان نازک تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای این که بتوانند حیوان را نگه دارند مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, عمل زیبایی حیوان خانگی

 قیمت هر عمل زیبایی

فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی اش چسبیده باشد آن هم به دلیل عمل زیبایی بینی خنده دار و غیر قابل باور است اما این روزها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. این روزها با توجه به تورم بالا و افزایش هزینه های زندگی بسیاری از قشرهای جامعه برای امرار معاش و تهیه سرپناه با مشکلاتی روبه رو هستند و نان شب شان را هم با مشقت به دست می آورند اما در آن طرف عده ای برای نگهداری و تامین مایحتاج حیوانات خود هزینه های چند ده میلیونی می کنند. از غذاهای چند صد هزار تومانی برای سگ و گربه بگیر تا هزینه های درمانی که چندین برابر هزینه های درمان یک انسان است.

 

امروزه هزینه شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود پنج میلیون تومان آب می خورد با این حال عده ای پا را فراتر می گذارند و میلیون ها تومان هم برای زیبا سازی و خوش صدا کردن این حیوانات هزینه می کنند. برای به دست آوردن هزینه عمل های مختلف این حیوانات از ده ها کلینیک پرس و جو کردیم و با ده ها دام پزشک تماس گرفتیم تا توانستیم مبلغ عمل ها را به دست آوریم که نتیجه آن را در جدول هزینه های جراحی زیبایی حیوانات می توانید مشاهده کنید. البته هزینه ویزیت اولیه و ویزیت های بعدی را هم به این مبلغ باید اضافه کنید که هر مرحله بیش از 50 هزار تومان هزینه دارد.

 

نظر دام‌پزشکان و فعالان حقوق حیوانات

دکتر حسین علوی زاده؛ ‏دام‌پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره عمل های زیبایی حیوانات می گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می کنند، تهی مغز و بی سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می دهند.» او همچنین می افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, عمل زیبایی حیوان خانگی

بسیاری از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای شان اهمیت دارد، به اندازه کافی گله مند هستند و   عمل های زیبایی را کاری    بی رحمانه می دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در این باره می‌گوید: «عمل‌های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریبا تمام گونه‌های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌اند. در میان گربه‌ها هم مواردی می بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری های    ژنتیکی دست زده اند.»

 

 شرق/رعیت نواز 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------