پاندمی کرونا بیش از یک سال با ما خواهد بود/ درست ماسک بزنیم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پاندمی کرونا
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: پاندمی کرونا بیش از یک سال با ما خواهد بود و از همین رو، نمی توان نسبت به سایر بیماری ها بی اعتنا بود. 

به گزارش مهر، محمد جهانگیری، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، جدی باشند، ظرف دو هفته آینده آثار آن را خواهیم دید.

 

وی با عنوان این مطلب که بیشترین مراقبت و خدمات کرونایی در بخش سرپایی ارائه می‌شود، گفت: این خدمات در مطب‌ها، کلینیک‌ها و…، به مردم و بیماران ارائه می‌دهند.

 

جهانگیری ادامه داد: خواهش و درخواست ما از مردم و جامعه پزشکی این است که در مراجعات برای بیماری‌های تنفسی، پروتکل‌های بهداشتی حتماً رعایت شود.

 

وی با اشاره به مدت زمان نامعلوم برای همزیستی با کرونا، گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کرد، توجه به بیماری‌های مزمن است که نیاز به دریافت خدمات درمانی دارند و نباید به تأخیر انداخت.

 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، افزود: ما در حال حاضر در دو عرصه باید در کنار هم باشیم، زیرا پیش بینی می‌شود بیش از یک سال پاندمی کرونا را کنار خود خواهیم داشت و نمی‌توان سایر بیماری‌ها را نادیده گرفت.

 

وی در ادامه با انتقاد از نحوه استفاده برخی افراد از ماسک، گفت: متأسفانه دیده می‌شود که بعضی از افراد ماسک را زیر چانه خود قرار می‌دهند که این رفتار صد درصد اشتباه و غلط است.

 

جهانگیری ادامه داد: وقتی ماسک را زیر چانه قرار می‌دهیم و مدام به آن دست می‌زنند، باعث آلودگی و انتقال بیماری می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------