مصرف کلم خطر مرگ و میر کووید ۱۹ را کاهش می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کلم
محققان آلمانی ادعا می کنند نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشورهای که مصرف بیشتر کلم و خیار دارند به مراتب کمتر است. 

به گزارش مهر، تحقیقات محققان دانشگاه پزشکی برلین نشان می‌دهد افزایش مصرف روزانه سبزیجات تا ۱ گرم نرخ مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

 

دکتر «جین بوسکوت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم تأثیر حفاظتی این سبزیجات ناشی از فعالیت آنتی اکسیدانی مواد خوراکی ای است که بر مقاومت انسولین تأثیر می‌گذارند چراکه بسیاری از سبزیجات دارای تأثیرات آنتی اکسیدانی علیه دیابت و بیماری قلبی عروقی هستند.»

 

در این مطالعه، فرضیه تیم تحقیق این است که مصرف بالا سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نظیر کلم بروکلی، گل کلم و کلم قرمز و سفید با نرخ پایین‌تر مرگ و میر مرتبط است.

 

به گفته محققان، «ارتباط منفی بین مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ و مصرف کلم و خیار از فرضیه ابتدایی قبلی حمایت می‌کند.»

 

در مطالعه جدید، محققان بر این باورند که سبزیجاتی نظیر کلم و خیار که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی کاهش دهنده مقاومت انسولین هستند با نرخ مرگ و میر پایین ناشی از کووید ۱۹ در کشورها مرتبط است.

 

نتایج نشان داد به ازای افزایش هر یک گرم مصرف کلم در روز خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۳.۶ درصد کاهش می‌یابد. همچنین به ازای مصرف بیشتر هر یک گرم خیار در روز، خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ تا ۱۵.۷ درصد کاهش می‌یابد.

 

با این حال محققان مشاهده کردند کاهو تأثیر عکس دارد و هنوز هیچ توضیحی در این مورد وجود ندارد. بطوریکه در کشورهای با میزان بالا مصرف کاهو نظیر اسپانیا و ایتالیا، نرخ مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به مراتب بالاتر است.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------