دستگاهی که کرونا را به سرعت تشخیص می‌دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
محققان دستگاهی کوچک ساخته‌اند که می‌تواند به متخصصان بهداشت عمومی اجازه دهد بلافاصله بیماری کووید-۱۹ را با استفاده از تلفن‌های همراه تشخیص داده و ردیابی کنند. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال‌اکسپرس، محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاهی کوچک ساخته‌اند که می‌تواند به متخصصان بهداشت عمومی اجازه دهد بلافاصله بیماری کووید-۱۹ را با استفاده از تلفن‌های همراه تشخیص داده و ردیابی کنند.

 

زاغلول، استاد مهندسی برق و کامپیوتر و  ژائو، دانشجوی سابق دکترا این دستگاه را با همکاری موسسه ملی استاندارد و فناوری(National Institute of Standards and Technology) برای کشف و تمایز گونه‌های مختلف گاز تهیه کردند.

 

 دستگاهی که  دانشگاه جرج واشنگتن حق ثبت اختراع آن را دارد، به اندازه یک رشته مو کوچک است و در یک لایه نازک از طلا پوشانده شده است. هنگامی که سطح طلا با مولکول‌های دیگر مانند گازهای دیگر متصل شود، طول موج نور که از سطح خارج می‌شود، تغییر می‌کند و باعث ایجاد یک نور رنگی متفاوت می‌شود. بنابراین گازهای مختلف باید باعث تغییرات نوری شوند که برنامه‌های هوش مصنوعی قادر به شناسایی آنها است.

 

سطح دستگاه نیز می‌تواند با یک معرف یا یک محلول حاوی پروتئین‌هایی که به طور خاص به ویروس SARS-CoV-2 متصل هستند که باعث کووید 19 می‌شود، پوشانده شود. هنگامی که نمونه یک فرد آلوده در این روند مورد آزمایش قرار گرفت، ویروس به سطح  دستگاه متصل شد و درنهایت  باعث ایجاد تغییر نوری شد که بلافاصله توسط دوربین‌های تلفن قابل تشخیص بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------