کشف آنزیم عامل بدبویی زیربغل



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بدبویی زیربغل
محققان آنزیم جدیدی موسوم به بی او را شناسایی کرده اند که در باکتری های زیربغل انسان وجود دارد و عامل بدبویی این بخش از بدن افراد است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بوی بد بدن و به خصوص بوی بد زیر بغل یکی از چالش های مهمی است که انسان ها در طول روز با آن مواجه هستند. باکتری های زیربغل عامل این بو هستند و محققان برای اولین بار آنزیمی به نام بی او را شناسایی کرده اند که مسئول ایجاد این بوی زننده هستند.

 

نکته جالب اینکه آنزیم یادشده آنزیمی بسیار قدیمی است و عمر آن حتی از قدمت انسان ها در کره زمین بیشتر بوده و به ۶۰ میلیون سال می رسد. این آنزیم به خودی خود موجب ایجاد بوی بد زیر بغل نمی شود، بلکه باکتری های ساکن این بخش از پوست با تجزیه کردن پروتئین های موجود در عرق، مولکول هایی با بوی تند به وجود می آورند. 

 

پژوهشی که در این زمینه در دانشگاه یورک صورت گرفته نشان می دهد، تعداد اندکی از باکتری های زیر بغل انسان موجب این رویداد هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به باکتری Staphylococcus hominis اشاره کرد. پژوهشگران در تلاش هستند راهی برای خنثی کردن توان تجزیه کردن پروتئین های عرق توسط این باکتری از طریق دستکاری آنزیم بی او بیابند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------