کرونا حداقل ۱۰ سال با ما خواهد بود/تشریح جزئیات سه مرحله غربالگری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
رئیس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گفت: کرونا حداقل ۱۰ سال با ما بوده و باید زندگی و کار کردن همراه با کرونا را تجربه کنیم.

به گزارش مهر، محمد صادق تبریزی، در نشست «بهینه سازی و استفاده نظام مند از ظرفیت بخش خصوصی در شرایط هماهنگی کووید ۱۹»، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور سازمان نظام پزشکی پای کار بود و مثمر ثمر عمل کرد، تاکید کرد: کرونا حداقل ۱۰ سال با ما بوده و باید زندگی و کار کردن همراه با کرونا را تجربه کنیم.

 

وی افزود: به رغم تمام فشارهای اقتصادی و موانع موجود، نظام سلامت در این شرایط بحرانی موفق عمل کرد و یک بیمار پشت در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای دریافت خدمات معطل نماند و این جای تشکر و قدردانی دارد.

 

تبریزی با اشاره به اینکه ۳ دوره غربالگری را از اسفند ۹۸ آغاز کردیم، ادامه داد: اولین دوره از هفتم اسفند ۹۸ تا ۲۵ فروردین ۹۹ به طول انجامید که ۷۸ میلیون نفر غربالگری شدند و از ۱۵ اسفند نیز مراکز منتخب کووید ۱۹ راه اندازی شد.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اضافه کرد: فاز دوم از ۲۵ فروردین ۹۹ آغاز شد که تا مرداد ادامه داشت و ۴۴ میلیون نفر را غربالگری نمودیم که در این مرحله افراد زیر ۱۵ سال را حذف کردیم و تمرکز بر روی افراد مسن و مادران باردار و گروه‌های در معرض تهدید بود ضمن آنکه از زندان‌ها نیز غفلت نکردیم.

 

وی با اشاره به اینکه فاز سوم از ۲۰ مرداد ۹۹ آغاز شده تصریح کرد: در این فاز تمام گروه‌ها غربال می‌شوند و تا کنون ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه‌های وزارت بهداشت غربالگری شدند که باید با مشارکت نظام پزشکی برنامه پزشکی خانواده را جدی بگیریم و تلاش کنیم تک تک افراد جامعه پزشک خانواده داشته باشند.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشک خانواده به طور مرتب جمعیت تحت پوشش خود را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: در استان فارس کمترین میزان شیوع و فوت را داشتیم و از اول اسفند ۹۸ نیز ا فزایش میزان تست کووید ۱۹ سرپایی و افزایش میزان مراقبت و پیگیری پزشکان خانواده را در استان فارس شاهد بودیم.

 

تبریزی بیان کرد: در تلاش هستیم ضمن استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمان نظام پزشکی نسبت به اجرای نظام ارجاع الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک همراه با پزشکی خانواده اقدام نمائیم که این موضوع دسترسی مردم را برای انجام تست کووید ۱۹ در نظام سلامت راحت تر می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------