تعریف جدید تشخیصی برای اختلال عملکرد شناختی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,عملکرد شناختی
اختلال عملکرد شناختی(FCD) یکی از اختلالاتی است که ممکن است تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا باشند اما ممکن است تنها در برخی موارد تشخیص داده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، در یک مطالعه جدید، محققان انگلیسی برای تهیه یک تعریف تشخیصی برای اختلال عملکرد شناختی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.  

 

این یک قدم فوق العاده مهم در جهت بهبود تشخیص، مدیریت و تحقیقات در مورد اختلال عملکرد شناختی و سایر اختلالات شناختی است. این تعریف مرحله جدیدی از تحقیقات در مورد اختلال عملکرد شناختی را امکان پذیر می‌کند زیرا دانشمندان هم اکنون می‌توانند به طور مداوم بیماران را شناسایی کنند.

 

دکتر "هریت بال"(Harriet Ball) از دانشگاه "بریستول" نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اختلال در فرآیندهای تفکر روزانه یکی از ویژگی‌های اختلال عملکرد شناختی است، اما اغلب به عنوان زوال عقل اولیه تشخیص داده می‌شود. تخمین می‌زنیم که حدود یک سوم از افرادی که در کلینیک‌های حافظه ویژه شرکت می‌کنند اختلال عملکرد شناختی دارند.

 

در حالی که اختلال عملکرد شناختی شامل اختلال در فرآیندهای تفکر است، برخلاف زوال عقل، انتظار نمی‌رود این اختلال پیشرفت کند.

 

بال در ادامه افزود: ما پزشکان قصد داشتیم علائم اولیه اختلالات حافظه را متوجه شویم و باعث جلوگیری از ابتلای فرد به زوال عقل شویم.

 

 داشتن معیارهای تشخیصی واضح در اختلال عملکرد شناختی به ما این امکان را می‌دهد تا شرایط را بهتر درک و بهتر توضیح دهیم.

 

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که درباره اختلال عملکرد شناختی باید گفته شود این است که برخی از افراد مبتلا به این اختلال به طور خودبخود بهبود می‌یابند که این موضوع مربوط به این است که چه مدت مبتلا به این اختلال بوده‌اند. حال ما دوست داریم آزمایش‌های درمانی ویژه‌ای را انجام دهیم که در آینده بسیار موفق‌تر از قبل این اختلال را تشخص دهیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------