کشف نوع جدیدی از کرونا که 10 برابر خطرناک‌تر است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
مالزی سویه‌ای از ویروس کرونا را که ۱۰ برابر مُسری‌تر و عفونی‌تر از کروناویروس همه‌گیر است در میان مبتلایان خود شناسایی کرده است.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مالزی سویه‌ای از ویروس کرونا را که ۱۰ برابر مسری‌تر و عفونی‌تر از کروناویروس همه‌گیر است در میان مبتلایان خود شناسایی کرده است.

 

در زیست‌شناسی به یاخته‌هایی که در کشت خالص، از یک یاخته به‌دست آمده‌اند سویه می‌گویند؛ در تعریف ژنوتیپی، سویه به سلول‌هایی گفته می‌شود که با سویه‌های دیگر کمتر از ۱۲٪ تفاوت ژنتیکی داشته باشد.

 

نور هشام عبدالله، مدیرکل وزارت بهداشت این کشور در حساب کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: در حال حاضر سویه‌ای از ویروس کرونا که عفونی‌تر است شناسایی شده و مردم باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و بیشتر مراقب باشند.

 

این سویه جهش یافته که D۶۱۴G نام گرفته، حداقل در سه مورد از ۴۵ مورد مبتلا به کرونا در یک خوشه مشاهده شده است که از طرف یک صاحب رستوران که از هند بازگشته و قرنطینه ۱۴ روزه خود را شکسته بود، آغاز شد. ،

 

مدیرکل وزارت بهداشت مالزی هشدار داد: این نوع جدید به راحتی افراد را آلوده می‌کند و در صورت شیوع به راحتی گسترش می‌یابد.

 

به گفته وی، جهش D614G توسط دانشمندان موسسه تحقیقات پزشکی مالزی کشف شد؛ ضمن اینکه این جهش به احتمال زیاد بر مطالعه واکسن این ویروس تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------