نتایج جدید و عجیب یک مطالعه؛ نقش بلندی صدا در گسترش ویروس کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ویروس کرونا
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که صدای بسیار بلند خواننده در سالن کنسرت‌ها موجب گسترش ویروس کرونا می‌شود، اما اگر خواننده با صدای آرام‌تری آواز بخواند می‌تواند به کاهش انتقال ویروس در سالن کمک کند.

 به  گزارش ایرنا ؛کنسرت موسیقی در بخش هایی از جهان در فضای باز اجرا شده است، اما پتانسیل بازگشت به شرایط عادی برای صنعت کنسرت هنوز مشخص نیست.

 

«جاناتان رید» استاد شیمی فیزیکی در دانشگاه «بریستول» در آمریکا که این مطالعه را با کمک همکارانش انجام داده است، گفت: «میزان صدا ، چه به صورت صحبت کردن و یا آواز خواندن با صدای آرام و یا صحبت کردن و آواز خواندن با صدای بلند، اصلی ترین عامل در مدیریت توده های آئروسلی است که تولید می شود.

 

محققان در این مطالعه از ۲۵ خواننده حرفه ای خواستند که آواز بخوانند، صحبت کنند، نفس بکشند و سرفه کنند. نتایج این مطالعه نشان می دهد آواز خواندن یا صحبت کردن آرام، قطرات هوایی کمتری را برای حمل این ویروس جدید تولید می کند. آنها خاطر نشان کردند که این موضوع تنها به میزان صدا بستگی دارد. 

 

اعتقاد بر این است که کووید-۱۹ در درجه اول از طریق قطرات بزرگ پخش می شود. اما قطرات کوچکتر که در هوا معلق می مانند - آئروسل ها - نیز ابزارهای محتمل دیگری برای انتقال این ویروس هستند.

 

«دکلان کاستلو»، جراح گوش ، بینی و گلو و یکی از محققانی که در انجام این مطالعه همکاری داشته است، می گوید: محل اجرا نیز در نحوه پخش این ویروس از طریق آواز خواندن نقش دارد. متأسفانه ، این مطالعه فقط نشان می دهد این موارد در صورتی اتفاق می افتد که یک نفر آواز بخواند و  در زمینه آواز خواندن های دسته جمعه ای هنوز تحقیقی صورت نگرفته است.

 

دکتر «جولیان تانگ» ، استاد افتخاری علوم تنفسی در دانشگاه «لستر» که در این مطالعه همکاری نداشت، به روزنامه گاردین گفت: این مطالعه خوبی است، اما نیاز است مطالعات بیشتری صورت گیرد تا خطر آواز خواندن های هم زمان و دسته جمعی با صدای بلند نیز ارزیابی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------