فوچی: توزیع واکسن کرونا قبل از اثبات ایمنی خطرناک است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واکسن کرونا
رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار می‌دهد که توزیع واکسن کووید ۱۹ تحت دستورالعمل‌های ویژه استفاده اضطراری قبل از اثبات ایمنی و مؤثر در آزمایشات بزرگ، ایده بدی است. 

به گزارش فارس به نقل از رویترز،«آنتونی فوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار می‌دهد که توزیع واکسن کووید ۱۹  تحت دستورالعمل‌های ویژه استفاده اضطراری قبل از اثبات ایمنی و مؤثر در آزمایشات بزرگ، ایده بدی است که می‌تواند در آزمایش سایر واکسن‌ها تأثیر سرد کننده‌ای داشته باشد.

 

دانشمندان و کارشناسان بهداشت ابراز نگرانی کرده‌اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فشار خود را بر سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تحویل واکسن قبل از نوامبر اعمال می‌کند تا شانس انتخاب مجدد وی را افزایش دهد.

 

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، از اظهار نظر در مورد رئیس جمهور خودداری کرد، اما گفت که علیرغم نیاز فوری، عجله در تأیید و تولید واکسن کرونا خطراتی در پی دارد. 

 

فوچی در مصاحبه تلفنی گفت: «تنها چیزی که شما قصد توجه به آن درباره یک واکسن را ندارید، گرفتن EUA (مجوز استفاده اضطراری) قبل از تأیید مؤثر بودن آن است».

 

وی ادامه داد: یکی از خطرات مهم در تزریق عجله‌ای واکسن قبل از کسب اطمینان درباره تأثیر آن این است که دیگر ممکن است در آزمایش‌های انسانی واکسن‌های دیگر کرونا شرکت نکنند و توسعه واکسن این بیماری دچار چالش شود. 

 

واکسن‌های ایمن و مؤثر برای پایان دادن به بیماری همه گیر کرونا که جان بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان را گرفته ضروری است؛ ضمن اینکه از آمار ۸۰۰ هزار نفری که در اثر ویروس کرونا در جهان جان باخته‌اند، تنها ۱۷۷ هزار نفر مربوط به آمریکا می‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------