تشخیص به موقع سرطان سر و گردن با کمک یک زیست‌نشانگر در خون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان سر و گردن
پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، یک زیست‌نشانگر را در سرم خون کشف کرده‌اند که می‌تواند به تشخیص به موقع سرطان سر و گردن کمک کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "دانشگاه فلیندرز"(Flinders University) استرالیا، برای توسعه یک مدل امیدوار کننده از آزمایش خون تلاش می‌کنند که می‌تواند به پیش‌بینی یا تشخیص سرطان‌های سر و گردن که تشخیص و درمان آنها دشوار است، کمک کند.

 

این گروه پژوهشی، یک زیست‌نشانگر در ریز آران‌ای سرم خون کشف کرده‌اند که شاید بتوان از آن برای تشخیص سرطان‌های سر و گردن استفاده کرد.

 

دکتر "دامیان هوسی"(Damian Hussey)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ریزآران‌ای‌ها، زیست‌نشانگرهای بالقوه برای تشخیص به موقع، پیش‌آگاهی، عود کردن و متاستاز سرطان سرو گردن هستند اما توافق گسترده‌ای در مورد کاربرد بالینی ریزآران‌ای برای تشخیص سرطان‌های سر و گردن وجود ندارد.

 

پروفسور "انگ اوی"(Eng Ooi)، از پژوهشگران این پروژه گفت: اگر آزمایش ما به بررسی‌های بالینی انتقال داده شود، می‌تواند به نظارت ساده‌تر، تشخیص و درمان زودتر از جمله شناسایی افرادی که در مراحل ابتدایی سرطان سر و گردن هستند یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند، کمک کند.

 

پژوهشگران در بررسی‌های اخیر، از یک روش جدید برای تولید زیست‌نشانگری با ظرفیت معتبر پیش‌بینی استفاده کرده‌اند. به گفته پژوهشگران، تایید این نتایج به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

 

این پژوهش، در "Journal of Translational Medicine" به چاپ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------