تزریق واکسن کرونای شرکت "سینوواک" به ۹۰ درصد کارکنان و خانواده هایشان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واکسن کرونا
مدیرعامل شرکت داروسازی چینی "سینوواک"(Sinovac) می‌گوید ۹۰ درصد از خانواده‌های کارمندان این شرکت در چین، واکسن کووید-۱۹ ساخت این شرکت را دریافت کرده اند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت داروسازی "سینوواک بایوتک"(Sinovac Biotech) می‌گوید واکسن کرونای ابداعی این شرکت موسوم به "کروناواک"(CoronaVac) تحت برنامه استفاده اضطراری از واکسن‌های بالقوه در چین به حدود ۹۰ درصد از کارکنان این شرکت و خانواده‌های آنها تزریق شده است.

 

جزئیات کمی درباره برنامه استفاده اضطراری از واکسن‌های بالقوه که چین در ماه ژوئیه آن را کلید زده منتشر شده است، اما نشان می‌دهد که چین چقدر فعالانه از واکسن های آزمایشی به امید محافظت از کارگران اساسی در برابر بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌کند، حتی با وجود اینکه آزمایشات بالینی این واکسن‌ها هنوز به طور کامل انجام نشده و به پایان نرسیده است.

 

این برنامه برای گروه‌های خاص از جمله کادر درمان و کسانی که در بازارهای مواد غذایی و در بخش‌های حمل و نقل و خدماتی کار می‌کنند، در نظر گرفته شده و این دسته از شهروندان را در صف اول هدف قرار داده است.

 

"یین ویدونگ" مدیرعامل شرکت "سینوواک" به رویترز گفته است که شرکت "سینوواک" که واکسن کرونای آن در مرحله سوم آزمایشات بالینی است و در طرح استفاده اضطراری نیز گنجانده شده است، این واکسن بالقوه را به حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کارمند و خانواده‌های آنها که داوطلب شده بودند، تزریق کرده است.

 

وی در حاشیه یک نمایشگاه بین‌المللی در پکن توضیح داد که چرا شرکت وی در برنامه استفاده اضطراری گنجانده شده است. وی گفت: به عنوان یک تولید کننده و توسعه دهنده واکسن، یک شیوع جدید می‌تواند به طور مستقیم بر تولید واکسن ما تأثیر بگذارد.

 

ویدونگ گفت: داده های جمع آوری شده از این برنامه می‌تواند شواهدی از ایمنی واکسن را ارائه دهد، اما چنین داده هایی که بخشی از پروتکل های آزمایش بالینی ثبت شده نیست، به عنوان مواد اصلی که مجوز دهنده ها آنها را برای تأیید واکسن به منظور استفاده تجاری بررسی می کنند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

 

وی ادامه داد: کسانی که داوطلب شده اند، از جمله همسر و والدین کارکنان شرکت، از عوارض جانبی احتمالی تزریق این واکسن مطلع شده اند و به آنها گفته شده است که این واکسن فقط آزمایشات اولیه و میانی را پشت سر گذاشته است.

 

"یین" که خودش نیز این واکسن را دریافت کرده گفت که پزشکان قبل از انجام واکسیناسیون در مورد شرایط سلامتی هر کس سوال کردند و میزان بروز واکنش های جانبی در داوطلبان بسیار کم بوده است.

 

بر اساس نتایج آزمایش مرحله میانی این واکسن روی ۶۰۰ داوطلب که ماه گذشته منتشر شد، عوارض جانبی پس از دریافت "کروناواک" شامل خستگی، تب و درد است که علائم عمدتا خفیفی شمرده می شوند.

 

لازم به ذکر است که تاکنون هنوز هیچ واکسنی آزمایش های نهایی و گسترده را برای اثبات موثر و بی خطر بودن در محافظت از مردم در برابر کروناویروس جدید که منجر به مرگ بیش از ۸۷۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است، پشت سر نگذاشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------