آزمایش آنتی ژن تنها در 15 دقیقه ممکن می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنتی ژن
یک شرکت آلمانی قصد دارد آزمایش آنتی ژن کووید ۱۹ را شروع کند که بواسطه آن می‌تواند در مدت زمان ۱۵ دقیقه نتیجه را ارائه و حدود ۳۰ نمونه را در یک ساعت آزمایش کند. 

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت «Qiagen» که ارائه دهنده نمونه فناوری و سنجش برای تشخیص مولکولی، آزمایش کاربردی، تحقیقات دانشگاهی و دارویی است گفت: قصد دارد آزمایش آنتی ژن کووید ۱۹ را شروع کند که می‌تواند در مدت زمان ۱۵ دقیقه نتیجه را ارائه دهد و حدود ۳۰ نمونه را در یک ساعت آزمایش کند.

 

این شرکت اعلام کرده است که بسته به تصویب مقررات، دو نسخه از تست آنتی ژن را راه اندازی می‌کند؛ یکی برای آزمایشگاه‌ها و دیگری برای استفاده برای اماکنی مانند فرودگاه‌ها و استادیوم‌ها خواهد بود.

 

هر ماده‌ای که توسط دستگاه ایمنی اکتسابی، قابل شناسایی باشد، آنتی ژن نام دارد. این دستگاه به نوبه خود به دو بخش ایمنی خونی و سلولی تقسیم می‌شود که به ترتیب، وابسته و مستقل از آنتی‌بادی‌ها عمل می‌کنند.

 

این آزمایش هنوز مجوز‌های لازم را نگرفته است و شرکت «Qiagen» قصد دارد آن را در ماه نوامبر راه اندازی کند.

 

تست‌های آنتی ژن سریع‌تر از آزمایش‌های تشخیصی مولکولی است اما به طور کلی در شناسایی موارد مثبت ویروس نسبت به آزمایش‌های تشخیصی مولکولی استاندارد که در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، شکست می‌خورد.

 

این آزمایش بر روی یک دستگاه قابل حمل کوچک معروف به «eHub» انجام می‌شود که می‌تواند نمونه سواب بینی را از ۸ نفر به طور همزمان تجزیه و تحلیل کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------