هشدار: 20 درصد مبتلایان به کرونا هیچ علائمی ندارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
مطالعات نشان می‌دهد، ناقلین خاموش کووید 19، تقریباً 20 درصد از افراد مبتلا به عفونت را تشکیل می‌دهند و به همان اندازه احتمال انتقال ویروس کرونا را دارند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان می‌گویند ناقلان بدون علامت کووید ۱۹ ممکن است به همان اندازه افراد دارای علامت احتمال انتقال ویروس را داشته باشند و از هر ۵ بیمار  یک نفر علائم بیماری را ندارد.

 

یک مطالعه تازه در کره جنوبی نشان داد که بار ویروسی بدون توجه به علائم در افراد یکسان است و ناقلان خاموش به همان اندازه می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران انتقال دهند.

 

محققان سوئیسی تخمین زده‌اند که یک پنجم افراد درگیر با ویروس کرونا هیچ علائمی نشان نمی‌دهند؛ به گفته دانشمندان، حامل‌های بدون علامت کووید ۱۹ به همان اندازه ویروس کرونا را منتقل می‌کنند.

 

در مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، پژوهشگران سرنخ‌های بیشتری در مورد نقش ناقلان «خاموش»  که از هر پنج نفر یک نفر را تشکیل می‌دهد، ارائه داده‌اند.

 

این مطالعه در مورد موارد Covid-۱۹ کره جنوبی نشان داد که بیماران بدون علامت  نیز دارای بار ویروسی مشابه با علائم بیمارانی که دچار تب، سرفه یا از دست دادن حس بویای و چشایی می‌شوند، هستند.

 

بار ویروسی اندازه گیری میزان ذرات ویروسی کسی است که در بدن او گردش می‌کند و به عنوان مثال احتمال انتقال ویروس به دیگران را رقم می‌زند.

 

پیش از این حدس زده می‌شد کسانی که ناقل هستند اما علائم ندارند، به مقدار کمتری از ویروس آلوده شده‌اند و بنابراین ، احتمال انتشار  و انتقال بیماری کووید ۱۹ از این افراد به دیگران کمتر است.

 

برخی مطالعات می‌گویند، شیوع بیماری از افراد بدون علامت بیشترین عامل انتقال بیماری است، با توجه به اینکه افراد در صورت عدم آگاهی از ابتلا به ویروس، ممکن است پروتکل‌هایی مانند فاصله اجتماعی را رعایت نکنند.

 

محققان سوئیسی ۷۹ مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و تخمین زدند که از هر ۵ حامل Covid-۱۹ یک مورد نشانه‌ای از بیماری ندارد؛ بسیار کمتر از آنچه در بررسی‌های قبلی پیش بینی شده بود.

 

مطالعات نشان می‌دهد، ناقلین خاموش کووید ۱۹، تقریباً ۲۰ درصد از افراد مبتلا به عفونت را تشکیل می‌دهند و به همان اندازه احتمال انتقال ویروس کرونا را دارند.

 

محققان تأکید می‌کنند که این امر اهمیت اقداماتی نظیر مانند استفاده از ماسک صورت را تقویت می‌کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------