هورمون «اُکسی توسین» در بهبود کووید ۱۹ موثر است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,اُکسی توسین
محققان دانشگاه تولدو اوهایو در مطالعه ای جدید دریافتند که ویژگی های ضدالتهابی و ایمن سازی هورمون اُکسی توسین می تواند در کنترل بیماری کووید۱۹ موثر باشد. 

به گزارش مهر، به گفته محققان، آسیب به لمفوسیت های T در زمان توفان سیتوکینی ناشی از آلودگی به کروناویروس از فاکتورهای مهمی است که منجر به تشدید بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

 

اما محققان معتقدند استفاده از هورمون اُکسی توسین به صورت وریدی می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به درمان کووید ۱۹ باشد. هورمون اُکسی توسین دارای عملکرد ضدالتهابی و سازگاری با سیستم ایمنی است.

 

هورمون اُکسی توسین توسط هیپوتالاموس تولید شده و از طریق غده هیپوفیز ترشح می‌شود. این هورمون نقش مهمی در فرایند بارداری و زایمان دارد و همچنین به تولیدمثل و عملکرد جنسی کمک می‌کند.

 

از آنجائیکه این هورمون دارای خواص ضدالتهابی است موجب تحریک عملکرد واکنش ایمنی می‌شود.

 

تیم تحقیق به بررسی این موضوع پرداخت که آیا این هورمون می‌تواند از توفان سیتوکینی در مراحل اولیه بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

 

آنها دریافتند آنالوگ اُکسی توسین موسوم به کاربتوسین دارای امضایی مشابه با امضاهای IL-۶، IL—۱B، و TNF است. این پروتئین‌ها و نشانگرهای التهابی از فاکتورهای اصلی آغازکننده توفان سیتوکینی مرتبط با کووید ۱۹ هستند.

 

در داخل بدن، این نشانگرها تبدیل به مکانیسمی می‌شوند که می‌توانند مخالف با توفان سیتوکینی عمل کنند. امضای کاربتوسین شبیه به داروهای تحت پژوهش ضدویروسی برای کووید ۱۹ است.

 

همچنین درمان با اُکسی توسین منجر به کاهش میزان افزایش اندوتوکسین در پلاسما می‌شود که نتیجه آن، کاهش فعالیت سیتوکین است.

 

حال محققان قصد دارند ایمنی و کارآمدی اُکسی توسین درون وریدی را در بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ارزیابی نمایند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------