اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نقش میکروب های روده در بروز بیماری اوتیسم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,میکروب های روده
مطالعه اخیر نشان داده است که اختلال اوتیسم با عدم تعادل در میکروبیوم های روده مرتبط است که می تواند راهی برای ایجاد درمان های جدید در آینده باشد. 

به گزارش مهر، اختلال اوتیسم نوعی اختلال رشد عصبی است که ممکن است تحت تأثیر عوامل محیطی و ژنتیکی باشد. مطالعات قبلی نشان داده است که معمولاً عدم تعادل در میکروب‌های روده در کودکان مبتلا به اوتیسم دیده می‌شود.

 

محققان دانشگاه پکن چین یک استراتژی جدید برای تجزیه و تحلیل متاژنومی ارائه دادند که در آن، آنها نمونه‌های اختلال اوتیسم را با نمونه‌های کنترل با سابقه متابولیکی مشابه مقایسه کردند.

 

این مطالعه در گروه اوتیسم، کمبود آنزیم‌های سم زدایی کننده را شناسایی کرد. مدل‌های تشخیصی مبتنی بر این آنزیم‌های سم زدا می‌توانند افراد مبتلا به اوتیسم را با دقت بالا از گروه کنترل متمایز کنند.

 

در این مطالعه مشخص شد که چقدر مکانیسم‌های مربوط به نحوه درگیری میکروب‌ها در بروز عوامل بیماری زا اوتیسم مهم هستند که همین مسئله می‌تواند منجر به ارائه راهکارهای جدید درمان اوتیسم شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------