کاهش موارد بستری و فوتی‌های روزانه با اعمال محدودیت‌ها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سعید نمکی
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اعمال محدودیت‌ها توانستیم از بیش از ۳۰ هزار مورد بستری و ۴۶۲۱ مرگ به علت کرونا، کم کنیم و امیدواریم این مسیر را به سمت مرگ‌های دو رقمی و تک رقمی ادامه بدهیم. 

به گزارش  ایرنا، سعید نمکی روز شنبه در یک گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم افزود: پس از پیک سوم کرونا که نفس‌گیر بود و همکاران ما در استان‌ها بیشترین فشار را تحمل کردند، در حال حاضر هم بستری و هم مرگ و میر در کل کشور نزولی شده است. هر یک میلی متر از منحنی که خم می‌شود، سانتی‌مترها پشت همکاران ما از فشار این بیماری خم می‌شود. گاهی می‌شنویم که تاب آوری همکاران ما کاهش یافته، اما همکاران ما در اوج مشکلات در کنار مردم هستند.

 

وی ادامه داد: پاداش محدودیت‌ها این است که در اول آذر مناطق قرمز بسیار زیاد بود و در ۱۵ آذر اکثر این مناطق به نارنجی تبدیل شدند. از ۱۶۰ شهر قرمز، حدود ۱۳۰ شهر نارنجی شدند، اما حدود ۳۲ شهر که در مرز قرمز و نارنجی قرار داشتند به وضعیت قرمز تبدیل شدند.

 

نمکی گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان کوچک‌ترین عنصر موثر در خدمت مردم هستیم و بزرگ‌ترین افتخار را مردم خلق کرده‌اند که صبوری و همدلی و همراهی می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: خواهش من از مردم این است که این نشانه‌ها را به حساب عادی انگاری نگذاریم و به روزهایی بر نگردیم که به ۳۰ مرگ روزانه رسیدیم، اما هر روز التماس کردیم که عادی پنداری بزرگترین مشکل است و آن روز هم گفتم که از گوشه‌های زمین دوباره گل می‌خوریم.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: زحمت پزشک و پرستار و کادر بهداشت و درمان را زیر سوال نبریم و این همکاری را با شدت ادامه بدهیم. صبح صادق زمانی است که طرح شهید سلیمانی با همدلی و وفاق به نتیجه برسد و شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا و بستری و فوتی باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------