۱۹۱ فوتی کرونا در اولین روز زمستان/ ممانعت از خروج ۳۴ هزار خودرو در شب یلدا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی ها در شبانه روز گذشته را اعلام کرد. 

 به گزارش مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه اول دی ماه ۹۹، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

 

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

 

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۸۹۴ هزار و ۳۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

 

وی گفت: ۵۵۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری افزود: تا کنون ۷ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

ممانعت از خروج ۳۴ هزار خودرو در شب یلدا/ پلمب ۴۰۳ واحد صنفی

سخنگوی ناجا با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در مبارزه با کرونا، گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو که قصد خروج از استان‌های مبادی را داشتند، عودت داده شدند.

 

سردار مهدی حاجیان در گفتگو با مهر، با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در ۳۰ آذر ۹۹، اظهار کرد: این طرح را با به‌کارگیری ۸۵۸۹ مأمور پلیس در ۱۹۵۸ نقطه اجرا کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است، البته ۵۲ هزار و ۹۵۲ خودرو هم از طرف مأموران انتظامی، تذکر لسانی گرفتند.

 

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اقدامات انتظامی مرتبط با صنوف گفت: از ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که ۱۴ هزار و ۵۳۱ مورد تذکر گرفتند و ۴۰۳ مورد پلمب شدند.

 

حاجیان افزود: ۳۴ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو که قصد خروج از شهرها را داشتند، به مبدأ خودشان عودت داده شدند و ۵۹ هزار و ۱۲۹ خودرو هم در طرح «محدودیت‌های شبانه» جریمه شدند.

 

وی با اشاره به جریمه صادر شده برای رانندگان متخلف در مناطق قرمز و نارنجی گفت: تعداد ۴۵۰۲ خودرو در مناطق نارنجی و ۱۱۷ خودرو در مناطق قرمز جریمه شده‌اند.

 

سخنگوی نیروی انتظامی در پایان گفت: ۵۹ هزار و ۳۴۴ پیامک به رانندگان خاطی ارسال شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------