ابتلای ۳۲ نفر در مجلس پخت آش نذری در یکی از روستاهای لارستان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
معاون دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: به دلیل بی توجه ای به هشدارها و شرکت در مجلس دورهمی و پخت آش نذری ۳۲ نفر از جمله ۱۵ دانش اموز در روستای کرمستج لارستان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش مهر، وحید یگانه در نشست اضطراری ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در لارستان گفت: اهالی روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان با وجود همه هشدارها، توصیه‌ها و اعلام خطر جدی مبنی بر شیوع موج چهارم کرونا، بی توجه به دستورات و توصیه‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا، با شرکت در دورهمی و پخت آش نذر، ۳۲ نفرشان از جمله ۱۵ دانش آموز به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

وی تصریح کرد: هم اینک شمار روستاهای در معرض خطر شیوع و موج چهارم کرونا در منطقه لارستان به پنج مورد رسیده و به همین سبب محدودیت‌های سختگیرانه و شدید تردد در این روستاها که شامل کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و همچنین کرمستج بخش مرکزی لارستان است به مدت ۲ هفته اعمال خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: یکی از تفاوت‌های آمار مبتلایان در روستای کرمستج با سایر نقاط لارستان در تعداد و افزایش درگیری دانش‌آموزان است و اینکه ۱۵ دانش‌آموز ظرف ۴۸ ساعت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

یگانه بیان کرد: ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا به سبب حضور در کلاس درس و مدرسه نبوده بلکه بیشتر ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در حین بازی و هم بازی شدن با یکدیگر و همچنین حضو در دورهمی ها و تجمع‌های خانوادگی بوده است.

 

یگانه در این نشست اضطرای همچنین بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و منع تردد کامل به مدت ۲ هفته و اعمال محدودیت‌های شدید در روستای کرمستج تاکید کرد.

 

وی، با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی در ورودی این روستا ایست و بازرسی مستقر شده است، اظهار داشت: از روحانیون و معتمدین محل نیز درخواست شد، مساجد و برپایی نمازهای یومیه تا اطلاع بعدی در این روستا تعطیل شود.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: امام جماعت و اهالی روستای کرمستج نیز در خصوص تشویق مردم به انجام تست‌های بیشتر نیز اعلام آمادگی کردند تا بتوان موج بیماری را در خود روستا کنترل و از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کرد.

 

یگانه مهمترین عامل در شیوع موج چهارم کرونا را برخلاف سایر مناطق، جشن‌های ازدواج و ختم ندانست بلکه علت آن را توزیع آش نذری و برپایی دورهمی‌های خانوادگی و گروهی عنوان کرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------