اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سیر صعودی موارد ابتلا و فوتی های کرونا در کشور/ کرونای انگلیسی به اصفهان و کرمان هم رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سخنگوی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت، از شناسایی ۸۳۳۰ بیمار جدید و فوت ۹۱ نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد. 

به گزارش مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه پنجم اسفند ۹۹، طبق روزهای گذشته به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: از دیروز تا امروز، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

به گفته وی، سه هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. همچنین شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

تایید دو نمونه مثبت کرونای انگلیسی در اصفهان

اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اصفهان خبر داد و گفت: آزمایش اولیه ویروس جهش یافته انگلیسی یک پیرمرد ۷۶ ساله در فلاورجان و یک کودک ۹ ساله  در شهر اصفهان مثبت است.

 

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آزمایش های اولیه و نتیجه تست با استفاده از کیت های تشخیصی ویژه ای که در اختیار اصفهان قرار گرفته، نتیجه تست ابتلای این دو بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی، مثبت شد.

 

وی با بیان اینکه این دو بیمار به عنوان موارد کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی شده اند، ولی تایید قطعی آن نیاز به آزمایش توالی دارد که در تهران انجام می شود، افزود: نمونه های این دو بیمار به تهران ارسال شده و به زودی نتیجه آن اعلام می شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه یکی از دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی، پیرمرد ۷۶ ساله فلاورجانی است که در بیمارستان بستری شده است، گفت: مورد دوم یک کودک ۹ ساله در شهر اصفهان است که بیمار سرپایی بوده و در بیمارستان بستری نیست.

 

وی بار دیگر با تاکید براینکه تایید نهایی ابتلای این افراد به کرونای انگلیسی براساس نتایج آزمایش در تهران خواهد بود، گفت: ولی براساس آزمایشات اولیه ابتلای این دو نفر به کرونای انگلیسی تایید شده است.

 

نجیمی در خصوص شناسایی این دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی نیز گفت: با توجه به سیر بیماری و شدید بودن بیماری این دو بیمار، پزشکان به نوع ویروس آنها مشکوک شده اند و با تستی که انجام دادند مشخص شد به کرونای جهش یافته مبتلا شده اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با شناسایی این دو بیمار ورود کرونای جهش یافته انگلیسی به اصفهان قطعی شد.

 

ابتلای قطعی یک نفر به ویروس کرونای انگلیسی در سیرجان تایید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان ابتلای قطعی یک نفر در سیرجان به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی را تایید کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از روابط‌عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، غلامعباس محمدی گفت: نتیجه قطعی ماده ژنتیکی ویروس فردی که مشکوک به نمونه جهش یافته کرونای انگلیسی بود و چند روز پیش به همراه تعدادی نمونه دیگر به انستیتو پاستور ایران ارسال شده بود، دقایقی پیش دریافت و تائید شد که این فرد به ویروس موسوم به کرونای انگلیسی مبتلا شده است.

 

وی ادامه داد: فرد مبتلا آقای ۳۰ ساله‌ای است که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و حال عمومی وی خوب است. اقدامات اولیه انجام شده، اطرافیان وی مورد رهگیری قرار گرفته و نمونه‌های اخذ شده از خانواده و اطرافیان مجدداً به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

 

کرونای انگلیسی به شوشتر رسید/ تأیید ۳ مورد ابتلا 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از شناسایی سه مورد ابتلاء به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش مهر، مجتبی کلانتر صبح امروز سه‌شنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ۱۰ نفر از بیماران با تشخیص متخصصان دانشکده علوم پزشکی شوشتر، مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی بودند که تست آنها به انستیتو پاستور تهران ارسال و نتیجه سه نفر آنها مثبت اعلام شد.

 

وی افزود: با وجود این بیماران، قطعاً تعداد بیشتری بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شوشتر وجود دارد و نیاز به اعمال محدودیت‌های بیشتر با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری بیش از پیش احساس می‌شود.

 

کلانتر تصریح کرد: برای حفاظت از جان مردم پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی شوشتر تعطیلی کامل شهر حداقل به مدت دو هفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------